اطلاعات کامل خودروهای لوکس در اختیار سازمان مالیاتی است

به گزارش آسمان تو، بودجه امسال صاحبان خودروهایی با ارزش بیشتر از 1 میلیارد تومان را مکلف به پرداخت مالیات تا خاتمه بهمن امسال نموده است. این افراد تا خردادماه شناسایی شدند. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اطلاعات کامل خودروهای لوکس بر اساس قانون بودجه امسال برای دریافت مالیات در اختیار سازمان امور مالیاتی نهاده شد.

اطلاعات کامل خودروهای لوکس در اختیار سازمان مالیاتی است

امیدعلی پارسا در حاشیه مراسم روز مالیات در جمع خبرنگاران اضافه کرد: آیین نامه اجرایی مربوط به مالیات بر خودروهای لوکس که قبلاً به دولت فرستاده شد، دیروز در کمیسیون مالی دولت به تصویب رسید. کمترین و بیشترین مالیاتی که صاحبان خودروهای لوکس باید بپردازند به ترتیب معادل 500 هزار تومان و 168 میلیون تومان است. وی با بیان اینکه درصورتی که این آیین نامه در هیئت دولت تصویب و ابلاغ گردد، برای وصول تا بهمن امسال فرصت داریم، گفت: مالیات را به کسانی که مشمول این قانون می شوند اعلام می کنیم.

از چند سال قبل که دولت توان جلوگیری از فرارهای مالیاتی را نداشت، مسئله ایجاد تعرفه های تازه مالیاتی به میان آمد. اما تعرفه تازه به چه معناست؟ تعرفه تازه به معنای ایجاد مالیات بر کالاها یا خدماتی است که پیش از این مشمول مالیات نبودند یا به صورت دقیق مصداق این دریافت مالیات نمی شدند. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بعلاوه درباره طرح جامع مالیاتی اضافه کرد: در سال 99 کار بزرگی را نهایی کردیم و آن خروجی و هدف طرح جامع مالیاتی بود.

پارسا با اشاره به اینکه پارسال حدود 60 درصد خوداظهاری مردم را بدون رسیدگی پذیرفتیم و امروز حدود 1 میلیون و 600 هزار خوداظهاری مودیان مربوط به مشاغل خرد را پذیرفتیم که روز آخر زمان خود اظهاری آن بود، گفت: پارسال و امسال حدود 80 درصد اظهارنامه های مردم را آن طور که خودشان گفتند پذیرفتیم؛ بنابراین سازمان امور مالیاتی تمرکز خود را روی 20 درصد بقیه گذاشته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بعلاوه درباره سامانه مودیان و انتهاه فروشگاهی نیز گفت: قرار است اطلاعات همه کسب و کارهای کشور، بزرگ و کوچک، شهر و روستا، مشمول و غیرمشمول به سازمان امور مالیاتی وصل گردد که این کار بزرگی است و بحث های فنی و پیچیده ای دارد.

وی اضافه کرد: مهم تر از همه اینها همراهی مردم و ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای اجرای این کار است. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اجرای این طرح به صورت تدریجی و در طول امسال انجام می گردد، گفت: این طرح تا انتها سال اجرایی خواهد شد و طراحی ها و زیرساخت های آن صورت گرفته و درحال تکمیل است.

هنوز نحوه پرداخت این نوع از مالیات به صورت دقیق روشن نشده است، اما به نظر می رسد که باید اطلاعیه های لازم برای افرادی ارسال گردد که مشمول این مالیات می شوند. پارسا گفت: بر اساس این طرح در فروشگاه های تک کالایی مثل (فروشگاه های پوشاک و میوه فروشی) دستگاه کارت خوان به انتهاه های فروشگاهی تبدیل می گردد. وی اضافه کرد: 70 درصد از کسب و کارها درحال اتصال به این سامانه تک کالایی هستند که با دستگاه کارت خوان موجود قابل تبدیل به انتهاه فروشگاهی است.

هر کالایی که در داخل کشور قابل معامله است، مشمول مالیات هم می گردد. مالیات در بخش خودرو دو قسمت است: یک قسمت مربوط به خودروهای لوکس و دیگری مربوط به مالیات نقل و انتقال است. در هر 2 حالت، اگر مالک خودرو قصد داشته باشد خودروی خود را بفروشد، باید ابتدا مالیات اعمال شده بر خودرو را تسویه کند؛ دقیقاً مانند همان مسئله برگ سبز خودرو و سند قطعی که گفته می گردد حتی درصورت حذف الزام به ثبت سند قطعی خودرو باز هم راهی برای پرداخت این مالیات باز می گردد؛ چراکه بخشی از هزینه های دریافت شده در دفتر اسناد رسمی مربوط به مالیات نقل و انتقال ماشین است.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2271

به "اطلاعات کامل خودروهای لوکس در اختیار سازمان مالیاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کامل خودروهای لوکس در اختیار سازمان مالیاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید