اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخوابگاه های دانشگاه فردوسی

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در صورتی که دانشجویی در خوابگاه های دانشگاه علائم مشکوک به کرونا داشته باشد، بخش هایی را در خوابگاه های خواهران و برادران در نظر گرفته ایم تا این دانشجو را جداگانه تا زمان معین شدن نتیجه آزمایش اسکان دهیم.

اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخوابگاه های دانشگاه فردوسی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مهندس ابوالقاسم ساقی در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با نحوه فعالیت های سلف و خوابگاه های دانشجویی، گفت: در ترم تحصیلی جاری از آنجایی که دانشجویان دانشگاه فردوسی از اقصی نقاط کشور و با شرایط های قرمز، زرد و غیره به این دانشگاه می آیند و رفت وآمد دارند و همچنین باتوجه به شرایط ایجاد شده در جامعه به دلیل شیوع کرونا، آموزش ها به طور کامل به صورت مجازی ارائه خواهد شد و کلاس حضوری نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تعداد خیلی محدودی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین تعداد اندکی از دانشجویان کارشناسی که واحدهای عملی شان از ترم قبل باقی مانده است، با تایید دانشکده ها و گروه های آموزشی مربوطه و طی فرایندی به صورت کوتاه مدت در دانشگاه حاضر خواهند شد و طبعا خوابگاه هم به واجدین شرایط در مدت کوتاه حضور در دانشگاه به این دانشجویان تعلق خواهد گرفت. این دانشجویان طبق پروتکل های بهداشتی معین شده و رعایت ظرفیت 50 درصد و پس از غربالگری کرونا در خوابگاه ها اسکان پیدا می کنند.

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ظرفیت تمام خوابگاه های دانشگاه فردوسی در شرایط عادی 5800 نفر است که در ترم جاری چنان که اشاره شد، تحت شرایطی و با رعایت ظرفیت 50درصد فقط به دانشجویان دکتری و ارشد که کار عملی رساله و خاتمه نامه دارند، داده خواهد شد. که این دانشجویان هم باید تاییدیه گروهای آموزشی و پژوهشی دانشکده های مربوطه را اخذ و سپس به این مدیریت مراجعه کنند. به دلیل اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رساله و خاتمه نامه دارند و باید کار عملی انجام دهند ودر مرحله دفاع هستند به صورت مدت زمان محدود در دانشگاه حضور خواهند داشت تا بتوانند به یاری استاد راهنما از رساله خود دفاع کنند. که در حال حاضر حدود 550 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی درخوابگاه ها اسکان داده شدند. که این اسکان هم به صورت کوتاه مدت حداکثر یک ماه است. درحال حاضر اسکان با رعایت ظرفیت 50درصد است.

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بیان نمود: در ارائه خدمات غذا خوری ها طبق روال قبل که ارائه صبحانه، ناهار و شام بود را فقط برای دانشجویان خوابگاهی در برنامه داریم. دانشجویان صرفا خوابگاهی می توانند به وسیله پرتال خود روزها و وعده هایی که تقاضای غذا دارند را معین کنند و ما هم براساس تعداد و میزان سفارشات به تهیه و توزیع غذا می پردازیم. غذاها و ملزومات آن مانند قاشق و چنگال یکبار مصرف، میوه و... به صورت پک شده در بسته بندی ها و ظروف یکبار مصرف وکیوم می گردد.

استفاده از سیستم های کاملا اتوماتیک در آشپزخانه دانشگاه

ساقی گفت: در ترم های گذشته سیستم پخت به صورت سنتی بوده لکن در تابستان و در راستای ارتقاء آشپزخانه های دانشگاه تجهیز شده برنج پز و خورش پز با سیستم بخار و کاملا اتوماتیک برای دانشگاه تهیه شده است که بدون دخالت دست غذا تهیه می گردد. این سیستم ها در بهترین دانشگاه ها و سایر مراکزی که غذا با حجم بالا تهیه می نماید مورد استفاده قرار می گیرد. غذای پخته شده توسط این دستگاه ها پس از وکیوم شدن در ظرف یکبار مصرف در گرم کن ها نگهداری می گردد و در محل سلف خواهران و برادران به دانشجویان خوابگاهی ارائه می گردد.

فرایند ثبت درخواست توسط دانشجویان برای دریافت اسکان در خوابگاه

وی در رابطه با فرایند ثبت درخواست توسط دانشجویان برای دریافت اسکان در خوابگاه، خاطر نشان کرد: برای اسکان یافتن دانشجویان در خوابگاه ها فرآیندی تعریف شده است که طبق آن دانشجو درخواست خود را در دانشکده محل تحصیل و به استاد راهنمای خود ارائه می نماید. در صورت تایید استاد راهنما مبنی بر لزوم حضور دانشجو در دانشگاه و نبودن امکان برگزاری به صورت مجازی، این درخواست به مدیر گروه و معاون پژوهشی دانشکده ارائه می گردد. در صورت تایید این افراد این درخواست به مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه ارسال می گردد که سه پیوست باید به همراه داشته باشد.

ساقی در رابطه با پیوست های درخواست خوابگاه دانشجویان، اظهار کرد: یکی از پیوست های این دانشجویان شامل اطلاعات و دلایل درخواست دانشجو برای درخواست خوابگاه و بازه زمانی احتیاج به خوابگاه است. پیوست دیگر فرمی است که شامل اطلاعات خود اظهاری دانشجو می گردد که شامل سوال های مربوط به سلامت دانشجو در روزهای اخیر و علائم کرونا است و دانشجو آن را پر می نماید. پیوست دیگر شامل اطلاعات فرم سایت سلامت وزارت بهداشت است که دانشجو پس از پر کردن این فرم آن را چاپ و به این پفراینده پیوست می نماید.

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه تا به امروز دانشجویی مبتلا به کرونا نداشته اند، گفت: در صورتی که دانشجوی خوابگاهی دانشگاه مبتلا به کرونا گردد، در خوابگاه های خواهران و برادران فازهای جداگانه ای را در نظر گرفتیم تا این دانشجو را جداگانه تا زمان معین شدن جواب آزمایش اسکان دهیم. اتاق ها قبل از حضور داتشجویان سم پاشی، گند زدائی و ضدعفونی شده اند. در زمان حضور دانشجویان هم مواد ضدعفونی به صورت پاششی در ورودی های خوابگاه ها تعبیه شده است. در بازه های زمانی که خوابگاه ها خالی می شوند تا به دانشجویان جدید تحویل شوند، اتاق گندزدایی و ضدعفونی شده و ساعت های معینی خالی نگه داشته می گردد سپس به دانشجوی دیگری داده می گردد.

وی ادامه داد: ما نه تنها توصیه نمی کنیم که دانشجویان در دانشگاه حاضر شوند بلکه حتی اجازه نمی دهیم دانشجویانی که مجبور نیستند در دانشگاه حاضر شوند. دانشجویان برای حضور در خوابگاه ها اصرار نداشته باشند چون باوجود تمام تمهیدات خوابگاه ها، امکانات آن برای شرایط عادی و غیر کرونائی وجود دارد. توصیه من به دانشجویان این است که تا حد امکان از منزل خارج نشوند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا بتوانیم چرخه انتقال را قطع و این مشکل را از اساس و ریشه حل کنیم. حل این مشکل تنها با مساعدت و همکاری تمام مردم با یکدیگر صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1404

به "اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخوابگاه های دانشگاه فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخوابگاه های دانشگاه فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید