از آمریکا تا عباس آباد؛ کاربری سرو غذا برای خودروهای تاریخی

به گزارش آسمان تو، در بخشی از مجموعه فرهنگی و تفریحی عباس آباد تعدادی از خودروهای تاریخی با کارکرد موزه ای و سرو و تهیه غذا به نمایش درآمده است. به عنوان مثال هامر یک کمپر نظامی دارد که با چیدمانی که برای آن تعریف شده به سرو غذا می پردازد. خودروها با ایده غذاهای ایرانی فراموش شده نیز کاربری داده شده اند.

از آمریکا تا عباس آباد؛ کاربری سرو غذا برای خودروهای تاریخی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

در این جا 20 طرح غذایی با استفاده از نمایش خودروهای تاریخی وجود دارد که همه آن ها در چهار زون تقسیم بندی شده اند. در میان آن ها می توان پورشه دیزل 1946 را دید که به سرو آب میوه های طبیعی تغییر کاربری داده است.

وسپا فراوری 1942 متعلق به یکی از بانک ها نیز که برای جابه جایی پول کاربرد داشته به همراه موتورهای جنگ دنیای در فضا رو باز تپه های عباس آباد تهران به نمایش درآمده است و گاهی نیروهای خدماتی محوطه، شیلنگ آب را روی آن می گیرند!

این موزه کاربردی دو ماهی است که افتتاح شده است و بعد از ظهرها برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است. هنوز این خودروها آن طور که باید برای بازدید مردم آماده نشده اند. چون گاهی دیده می گردد که بچه ها پشت ماشین های تاریخی می نشینند تا والدین آن ها عکس بگیرند. اگرچه برای این خودروها تابلوی معرفی قرار داده شده و دور بعضی از آن ها طناب کشیده شده است اما همچنان حفاظت از آن ها به درستی انجام نمی گردد. چون به عنوان مثال در روز افتتاح این موزه 6 نفر سوار موتور جنگ دنیای شدند به نحوی که بخشی از آن آسیب جدی دید این درحالی است که تعمیر خودرو یا موتورهای تاریخی به راحتی انجام نمی گردد و بسیاری از تعمیرکاران آن ها یا در قید حیات نیستند و یا قطعات این وسایل حمل و نقل دیگر موجود نیست. بنابراین باید حفاظت حداکثری از آن ها می شد.

این خودروها متعلق به مجموعه دار خودروهای تاریخی به نام امینی است که نیمی از وسایل حمل ونقل مجموعه تاریخی خود را در این جا به نمایش گذاشته است. او میخواهد تا این مجموعه را گسترده تر کند و در روزهای آینده استیجی برای این خودروها تعبیه کند البته اگر تا آن موقع آسیب جدی به این وسایل وارد نگردد!

این مجموعه که می توان گفت وسیع ترین نمایشگاه موزه ای خودروهای تاریخی در فضا باز است خودروهایی دارد که هر کدام از آن ها سرنوشت و تاریخی منحصربه فرد دارند و حتی ممکن است نمونه ای از آن ها دیگر در دنیا وجود نداشته باشد. در میان این خودروها شورلت اسکول باس همان اتوبوس زرد رنگ بچه های مدرسه هم به چشم می خورد که توسط کمپانی آن هنوز هم برای همین کاربرد، فراوری می گردد. یا خودروی کمپر ویژه توریستان که برای جابه جایی در شهرها مورد استفاده قرار می گیرد و در این محوطه همچنان دل هر توریست ایرانی و یا خارجی را می برد.

مهر نوشت، اولین خودروی الکتریکی سیتی کار فراوری شده در آمریکا نیز که با تاریخ ایران گره خورده است در میان این خودروها به نمایش درآمده است که اگر کسی بداند چه سرنوشتی را طی نموده تا به تهران رسیده حتما مانند صاحبش قدر آن را بیشتر می داند. از این مدل خودرو تنها یک نمونه به ایران وارد شد که آن هم پشت باغ کتاب برای بازدید در معرض دید قرار گرفته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1364

به "از آمریکا تا عباس آباد؛ کاربری سرو غذا برای خودروهای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آمریکا تا عباس آباد؛ کاربری سرو غذا برای خودروهای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید