آموزش کامل طرز استفاده از انواع قرص ماشین ظرفشویی

به گزارش آسمان تو، آیا می دانید طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی چگونه است؟ این روزها بسیاری از خانواده ها برای صرفه جویی در زمان برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده می نمایند. اما ممکن است شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که به تازگی ماشین ظرفشویی را تهیه نموده اید و یا به طور دقیق در خصوص نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی آشنایی ندارید. در این مقاله از سرویس در می توانید با راهنمای استفاده از انواع قرص ماشین ظرفشویی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پاسخ خواهیم داد.

آموزش کامل طرز استفاده از انواع قرص ماشین ظرفشویی

چرا باید برای شستن ظروف در ظرفشویی از قرص استفاده کنیم؟

بهتر است بدانید که قرص های ماشین ظرفشویی طوری طراحی شده اند که در طول شستشوی ظروف به آرامی باز می شوند و این موضوع موجب می گردد تا ظروف بسیار تمیزتر شوند. معمولاً قدرت تمیزنمایندگی و چربی زدایی قرص های ماشین ظرفشویی بیشتر از سایر انواع شوینده ها است و می توانند سرسخت ترین لکه ها را از بین ببرند.

این قرص ها معمولاً ترکیبی از مواد شوینده و جلادهنده هستند که ضمن شستشوی ظروف با بالاترین کیفیت، درخشندگی خاصی نیز به آن ها می بخشند. استفاده از قرص ماشین ظرفشویی موجب افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی شما می گردد و استفاده راحت تری دارند.

شما می توانید انواع از برندهای معتبر بازار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

انواع قرص ماشین ظرفشویی

قبل از آموزش نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، بهتر است نگاهی به انواع این قرص ها بیندازید. قرص های ماشین ظرفشویی به طور کلی به چند دسته بندی کلی تقسیم می شوند. قرص های کلاسیک ساده ترین انواع قرص های ماشین ظرفشویی هستند که معمولاً بدون جلادهنده هستند و معمولاً توپکی در قسمت وسط آن ها وجود ندارد.

این قرص ها شباهت زیادی به پودرهای ماشین ظرفشویی دارند و عملکردی شبیه به آن ها دارند. در صورتی که از این قرص ها استفاده می کنید، ضروری است در ماشین ظرفشویی جلادهنده و نمک نیز اضافه کنید. شما می توانید انواع را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

قرص های همه کاره نوع دیگری از قرص های ماشین ظرفشویی هستند که در ترکیبات آن ها از جلادهنده و نمک ظرفشویی نیز استفاده شده است. در صورت استفاده از این قرص ها معمولاً تا مدت ها احتیاجی به اضافه کردن نمک و جلادهنده به دستگاه نیست و ظروف با بالاترین کیفیت تمیز می شوند.

نوع دیگری از قرص های ماشین ظرفشویی مربوط به قرص های مدل کوانتوم است که معمولاً قدرت شستشوی بالاتری نسبت به مدل های همه کاره دارند. این قرص های ماشین ظرفشویی معمولاً به صورت ژله ای طراحی می شوند و در آن ها از جلادهنده مایع استفاده می گردد.

رایحه این قرص های ظرفشویی بسیار بیشتر از انواع قرص ماشین ظرفشویی همه کاره و کلاسیک است و با قدرت بیشتری ظروف را تمیز می نمایند.

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بسیار ساده است، اما به هر حال نکاتی در خصوص استفاده از آن وجود دارد که اگر به درستی رعایت نگردد، ممکن است کیفیت شستشوی ظروف را کاهش دهد.

بعضی برندهای قرص ماشین ظرفشویی باید در زمان استفاده از لایه پلاستیکی خارج شوند و برای استفاده از بعضی دیگر از انواع قرص ماشین ظرفشویی باید آن ها را همراه با لایه پلاستیکی دور آن داخل دستگاه قرار دهید.

از طرف دیگر ممکن است برایتان این سوال ایجاد گردد که قرص را دقیقاً در کدام بخش از ماشین ظرفشویی قرار دهید؟ آیا می دانید در صورت خراب بودن محفظه مخصوص قرص ماشین ظرفشویی چطور می توان از قرص برای شستشوی ظروف استفاده کرد؟

در ادامه می توانید با نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی و بعلاوه نکاتی مهم در خصوص نحوه استفاده از قرص آشنا شوید. آشنا شوید.

1- قرص ظرفشویی را آماده کنید

قبل از استفاده از بیشتر برندهای قرص ظرفشویی باید پلاستیک اطراف آن را جدا کنید. در صورتی که پلاستیک دور قرص احتیاج به جدا کردن نداشته باشد، حتماً روی بسته بندی محصول قید شده است که باید قرص را همراه با پلاستیک آن داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

2- قرص را داخل محفظه ماشین ظرفشویی قرار دهید

بعد از این که متوجه شدید قرص ماشین ظرفشویی را چطور بهره ببرید، در این مرحله از طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی باید قرص را داخل محفظه ای که روی درب ماشین ظرفشویی واقع شده است، بگذارید. بخش قرار دادن قرص در بیشتر ماشین ظرفشویی ها یک درب کوچک دارد که با یک دکمه فشاری یا اهرمی باز می گردد.

شما باید قرص را داخل این محفظه قرار دهید و سپس درب آن را ببندید. در صورتی که درب محفظه مخصوص قرص ماشین ظرفشویی دچار مشکل شد، می توانید قرص را به صورت مستقیم در کف دستگاه ظرفشویی قرار دهید.

3- ماشین ظرفشویی را روشن کنید

بعد از قرار دادن ظروف در ماشین و گذاشتن قرص ماشین ظرفشویی در محفظه دستگاه، باید درب ماشین را ببندید و سپس آن را روی حالت مناسب روشن کنید. در این شرایط دستگاه در زمان مشخصی محفظه را باز می نماید و به آرامی از قرص برای شستشوی ظروف کثیف استفاده می نماید.

نکاتی که باید در خصوص طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

*برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی حتماً از قرص ماشین ظرفشویی اصل و برند مرغوب بهره ببرید. این کار هم موجب افزایش کیفیت شستشو می گردد و هم از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می نماید.

*در بیشتر قرص های ماشین ظرفشویی از جلادهنده استفاده می گردد، به همین علت شما تا مدت احتیاجی به خرید جلادهنده ندارید.

*برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی بهتر است به صورت مرتب از قرص ماشین ظرفشویی استفاده نکنید و بعد از چند بار استفاده از قرص از ژل بهره ببرید.

*به هیچ عنوان قرص ماشین ظرفشویی ژلی را نصف نکنید و آن را تنها به صورت کامل در ماشین قرار دهید. می توانید بعضی از انواع قرص های ماشین ظرفشویی که به صورت خشک و ساده هستند را از وسط نصف کنید و برای 2 نوبت بهره ببرید، اما این کار روی کیفیت شستشو تأثیر زیادی دارد. از همین رو توصیه می گردد همواره از قرص ماشین ظرفشویی به صورت کامل بهره ببرید.

*هیچ گاه توپک وسط قرص های ظرفشویی را قبل از استفاده جدا نکنید. این توپک ها معمولاً جلادهنده قرص هستند و موجب درخشش و براق شدن بیشتر ظروف می شوند. استفاده از این نوع قرص ها موجب می گردد تا دیگر احتیاجی به استفاده از ژل های جلادهنده به صورت جداگانه نداشته باشید.

*به منظور جلوگیری از فاسد شدن قرص های ماشین ظرفشویی همواره بعد از استفاده درب بسته بندی را ببندید و بسته محصول را در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

*توجه داشته باشید که در زمان قرار دادن قرص در محفظه ماشین ظرفشویی باید محفظه کاملاً خشک باشد، در غیر این صورت ممکن است قرص به دستگاه بچسبد و به راحتی خارج نگردد.

*به جز شستن ظروف سایر را می دانید؟

* چیزی درباره تفاوت این دو شوینده ظروف شنیده اید؟

بیشتر بخوانید: برترین روش های تمیز کردن ماشین ظرفشویی

سوالات متداول

هر قرص ماشین ظرفشویی برای چند بار است؟

هر قرص ماشین ظرفشویی باید بدون آسیب و به صورت کامل برای یک بار شستشو استفاده گردد.

آیا قرص ماشین ظرفشویی را باید باز کرد؟

در بیشتر مدل ها باید قرص ماشین ظرفشویی را قبل از استفاده از داخل بسته پلاستیکی خارج کنید. در صورتی که احتیاج به باز کردن پلاستیک دور قرص ماشین ظرفشویی نباشد، روی بسته بندی محصول درج می گردد که قرص را با پلاستیک داخل دستگاه قرار دهید.

چرا نباید از قرص ماشین ظرفشویی نامرغوب و تقلبی استفاده کنیم؟

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی تقلبی و نامرغوب هم قدرت شستشوی پایینی دارد و ظروف را به خوبی تمیز نمی نماید و هم می تواند به ماشین ظرفشویی شما آسیب وارد کند.

برترین دمای ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف با قرص چیست؟

دمای مطلوب برای شستن ظروف با قرص ماشین ظرفشویی بین 125 تا 140 درجه فارنهایت است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2382

به "آموزش کامل طرز استفاده از انواع قرص ماشین ظرفشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کامل طرز استفاده از انواع قرص ماشین ظرفشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید