کشتی کروز: کشتی کروز چطور بهترین نوع سفر است؟

به گزارش آسمان تو، امروزه سفرهای دریایی در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است و از طرفی بخشی از مردم نیز به تفریحات لوکس مانند سفر با هواپیماهای شخصی یا کشتی های مجلل علاقه مند شده اند. امروزه با طراحی کشتی های تفریحی مدرن و با شکوه فرایند استقبال گردشگران به خصوص گردشگران ایرانی از آنها نیز افزایش پیدا کرده و تور کشتی کروز دور اروپا از فروش خوبی برخوردار بوده است. در این مقاله از وبلاگ علاءالدین تراول قصد داریم تا شما را بیشتر با کشتی های کروز آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کشتی کروز: کشتی کروز چطور بهترین نوع سفر است؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین کشتی کروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای کشتی کروز به دور دنیا سفر کنید و بهترین تجربه جهانگردی را داشته باشید.

کشتی های کروز همانطور که اغلب هم درباره اش شنیده ایم، به کشتی های تفریحی اطلاق می گردد که با هدف گشت و گذار دور جهان میچرخند اما این تنها تعرفی ساده از آن است؛ یکی از تفاوت های کشتی کروز یا کشتی های گردشگری با کشتی های معمولی در این است که جابه جایی افراد و حمل و نقل، تنها هدف کروز ها محسوب نمی گردد، در واقع کروزها همانند هتل هایی شناور بر سطح آبند که در حالی که از گردشگران پذیرایی می نمایند، آنها را به دیدن مقاصد مورد نظرشان از طیق دریا می برند. البته برخی تورهای کروز نیز بدون مقصد است و در آنها خود کشتی هم مقصد و هم مبدا محسوب می گردد؛ برخی پکیج های سفر کروز به نام"سفر به هیچ کجا"، برنامه سفری دو یا چند روزه دارند و طی آن شما به مقصدی نمی روید و در طول سفر از امکانات و تفریحات کشتی استفاه می کنید بدون اینکه در بندری توقف داشته باشید.

بهترین کشتی های کروز جهان

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که سفر با کشتی کروز چگونه است؟ برای سفر با کشتی کروز می بایست در تورهای مربوط به آن ثبت نام کنید و اغلب چند برنامه مختلف برای مسافرین در نظر گرفته می گردد که می توانید با انتخاب آنها، هر مقصدی که تمایل داشتید، ببینید. شما می بایست خود را به بندری که مبدا محسوب می گردد برسانید و سوار کشتی شوید. برنامه های سفر مرتبا از طریق بروشور و کاتالوگ در داخل کشتی اعلام می گردد و نظم و هماهنگی خاصی در این شناورها حاکم است. در طراحی کشتی ها تلاش شده تا تمامی نیازهای مسافران اعم اقامت، تفریح، خدمات ارتباطی، غذا و نوشیدنی، خدمات درمانی و غیره فراهم باشد و چنانچه در مقاصد سفرتان حتی اگر از کشتی نیز پیاده نشدید، حوصله تان سر نخواهد رفت چرا که با وجود خدمات مختلف، انواع تفریح ها را می توانید در کشتی های کروز تجربه کنید.

تاریخچه کشتی کروز

همزمان با رونق صنعت حمل و نقل دریایی، زمزمه ی پیدایش کشتی های کروز نیز به گوش می رسید. در آن زمان بیشتر فضای کشتی ها به ذخایر سوختشان اختصاص داشت. از سویی دیگر روز به روز به تعداد علاقه مندان به سفرهای دریایی با خدمات تفریحی افزوده می شد. اما در آن زمان چنین چیزی وجود نداشت. بنابراین سازندگان و طراحان کشتی ها تصمیم گرفتند تا کشتی هایی طراحی نمایند که خواسته ی این دسته از گردشگران را برآورده کند. به تدریج با طراحی فضاهای نو و افزودن امکانات و بخش های رفاهی و تفریحی بیشتر، کشتی ها تبدیل به هتل هایی شناور شدند که مسافران را به دیدن مقاصد مختلف از طریق جزایر و بندرهای توریستی مختلف می برند.

اما پیدایش اولین کشتی تفریحی در زمان تاسیس شرکت کشتیرانی Peninsular & Oriental Steam (P&O) در سال 1822 میلادی رخ داد. این شرکت در جهت بین انگلستان و شبه جزیره ایبری فعالیت می کرد. با گذشت زمان و از سال 1837 میلادی به تدریج استقبال مردم از آنها افزایش یافت و سه سال بعد جهتهای سفر بیشتری به آن افزوده شد. در نیمه دوم قرن 19 با پیشرفت تکنولوژی، طراحی کشتی های کروز لوکس تر و مدرن تر شد و امکانات زیادی به آنها اضافه شد و مورد پسند بسیاری از ثروتمندان قرار گرفت اما به تدریج اقشار میانه نیز به سمت سفر با کشتی کروز گرایش پیدا کردند. امروزه کشتی های کروز مجللی ساخته شده اند و رقابت سنگینی به شرکت ها و کمپانی های کشتیرانی در سراسر جهان شکل گرفته که در نهایت به ظهور کشتی های مدرن تر و خدمات لوکس تر می انجامد تا رضایت مسافران را فراهم نمایند.

امکانات اقامتی و رفاهی کشتی های کروز

کشتی های کروز را از آن جهت هتل های شناور می نامند که در واقع چیزی از یک هتل کم ندارد، آن هم یک هتل لوکس 5 ستاره! در این شناورها، بسته به نوع کشتی کابین های اقامتی با طراحی های مختلف تعبیه شده اند که برای اقامت در کشتی تنها گزینه و بی شک بهترین گزینه مسافران خواهد بود. کلیه امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، حمام، تخت، تلویزیون، تلفن، کمد و غیره در این کابین ها وجود دارد و فرایند نظافت و روم سرویس همانند هتل ها در آن انجام می گردد. کابین ها از لحاظ طراحی دارای انواع گوناگونی هستند، برخی کابین ها پنجره دارند، برخی بدون پنجره و تراس هستند و برخی نیز تراس دارند که البته کابین های تراس دار قیمت بالاتری نسبت به کابین های دارای پنجره یا بدون پنجره دارند. رستوران و کافی شاپ هم که دیگر عضو جدا نشدنی کشتی های کروز محسوب می گردد و برایتان جای دغدغه ای از بابت غذا و نوشیدنی باقی نمی گذارند. یکی دیگر از نیازهای سفر خدمات درمانی و امنیت است. در کشتی های کروز همواره درمانگاه هایی فعالیت می نمایند و در صورت نیاز با در صورت بروز اتفاق برای هر یک از مسافرین، خدمات درمانی و دارویی ارائه می گردد. از طرفی جهت تامین امنیت مسافرین، قایق های نجات، جلیقه های نجات و تجهیزات ضروری در کشتی مهیا خواهد بود.

امکانات تفریحی کشتی های کروز

در کشتی های کروز هیچ وقت حوصله تان سر نخواهد رفت! انواع نمایش ها و فستیوال ها با اجرای هنرمندان حرفه ای برگزار می گردد و حسابی سرگرمتان می کند. بسیاری از آنها به صورت رایگان میزبان مردم هستند و برای شرکت در برخی نیز می بایست مبلغی پرداخت نمایید. یکی از محبوب ترین تفریحات هر سفر را می توان خرید کردن دانست؛ در کشتی های کروز فروشگاه ها و واحدهای تجاری مختلفی فعالیت می نمایند. این فروشگاه ها به دلیل اینکه ترانزیت هستند، اغلب مالیات یا ندارند یا درصد آنها بسیار کم است در نتیجه قیمت های مناسبی دارند. در قسمتی از کشتی های کروز نو و مدرن مثل کشتی MSC Grandiosa استخر نیز تعبیه شده است و معمولا روباز اند و فرصتی مجذوب نماینده فراهم می نمایند تا زیر نور ملایم خورشید تنی به آب بزنید و ریلکس کنید. خدمات ماساژ نیز برای میهمانان کشتی فراهم خواهد بود تا خستگی راه از تنتان خارج گردد و انرژی دوباره بگیرید. یکی از بزرگترین دغدغه خانواده های دارای فرزند این است که در سفر چگونه به بچه ها خوش بگذرد و بیشتر سرگرم شوند؟ طراحان بزرگترین کشتی های کروز جهان حتتی به این نیاز مسافران نیز توجه می نمایند و با طراحی زمین بازی مخصوص بچه ها و امکانات تفریحی ویژه ی آنها سعی می نمایند تا خیال والدین را راحت نمایند و بچه ها نیز حسابی سرگرم بازی شوند.

بزرگترین کشتی های کروز جهان در سال 2019

آیا می دانید بزرگترین کشتی های کروز جهان متعلق به کدام خطوط کشتی رانیست؟ صنعت بین المللی کروز همواره در حال پیشرفت و رشد است و هیچ اثری از توقف و کاهش در این صنعت دیده نمی گردد. با ظهور کشتی های نوتر و مدرن تر، این صنعت به سمت طراحی نوتر برای ایجاد بهترین تجربه برای مسافران پیش می رود و روز به روز شاهد مدل های بزرگتر، نو و مجذوب نماینده تر هستیم. اما حالا می خواهیم بدانیم بزرگترین کشتی کروز جهان از آن چه شرکتیست و کدام کشتی ها به عنوان بزرگترین ها شناخته می شوند. بیشتر کشتی های کروز بزرگ جهان معلق به شرکت Royal Caribbean International هستند که در لیست زیر نیز مشاهده می گردد.

1. کشتی سمفونی دریاها (Symphony Of the Seas)، متعلق به شرکت Royal Caribbean International

2. کشتی هارمونی دریاها (Harmony of the Seas)، متعلق به شرکت Royal Caribbean International

3. واحه دریاها (Oasis of the Seas)، متعلق به شرکت Royal Caribbean International

4. مجذوب نمایندهیت دریاها (Allure of the Seas)، متعلق به شرکت Royal Caribbean International

5. کشتی AIDA Nova، متعلق به شرکت AIDA Cruises

6. کشتی کروز ام اس سی گرندیوسا (MSC Grandiosa)، متعلق به شرکت MSC Cruises

7. کشتی MSC Meraviglia، متعلق به شرکت MSC Cruises

8. کشتی کروز MSC Bellissima، متعلق به شرکت MSC Cruises

9. طیف دریاها (Spectrum of the Seas)، متعلق به شرکت Royal Caribbean International

10. کشتی کروز Norwegian Bliss متعلق به کمپانی Norwegian Cruise Line

مزایای سفر با کشتی کروز

سفر با کشتی کروز و شرکت در تورهای کروز می تواند نسبت به سایر تورها مزایایی داشته باشد که همین مزیت ها باعث می گردد، بسیاری از عاشقان سفر و دریانوردی، مسافرت با این کشتی های مجذوب نماینده را انتخاب نمایند. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای سفر با کشتی کروز می پردازیم:

- در تورهای کشتی کروز بدون اینکه لازم باشد هتل عوض کنید و یا حتی چمدان هایتان را باز و بسته کنید، از چند مقصد مختلف بازدید خواهید کرد و در انتها هر روز به کشتی یا همان هتل شناورتان می روید.

- با کشتی های کروز در وقتتان صرفه جویی می گردد؛ شما در طول سفر، روزها به دیدن جاذبه های گردشگری مقاصد می پردازید و حرکت کشتی برای رسیدن به مقاصد، شب ها صورت می گیرد. بدین ترتیب، وقتتان ذخیره می گردد و می توانید به بهترین نحو از آن استفاده نمایید.

- در تور کروز هیچوقت حوصله تان سر نمی رود! مجموعه ای کامل از تفریحات را در کشتی های کروز خواهید داشت. تفریحات کشتی کروز بسیار گسترده است، از استخر و خدمات ماساژ گرفته تا شرکت در جشن ها و انواع رویدادها و نمایش ها که هم رایگان و هم با پرداخت هزینه ای مناسب در اختیار میهمانان قرار می گیرد.

- خدمات و امکانات کشتی های کروز اغلب در حد 5 ستاره واقعی است و تجربه سفر و اقامتی لوکس را به میهمانان ارائه می دهد.

- در کشتی های کروز به بچه هاتان نیز حسابی خوش می گذرد، زمین های بازی و خدمات مخصوص بچه ها برای خانواده ها بسیار خوشایند خواهد بود.

- در چنین تورهایی فرصت پیدا می کنید تا با مردم سراسر جهان همسفر شوید و با فرهنگ ملیت های مختلف آشنا شوید و حتی دوست پیدا کنید.

- سفر دریایی از شلوغی های فضای شهری به دور خواهد بود و محیط مطبوع دریا با هوای پاک و سرشار از یون منفی (که برای تندرستی و سلامتی مفید است) سفری پر از آرامش برایتان به ارمغان می آورد.

تور کشتی کروز، سفری لوکس اما مقرون به صرفه

درست است که تورهای کشتی کروز، تورهایی لوکس به حساب می آیند و مقرون به صرفه نیستند اما در تورهای کروز به دلیل اینکه بسیاری از هزینه های تورهای عادی، حذف می شوند، می توان در هزینه های اضافی صرفه جویی کرد و در مقایسه با دیگر تورهای لوکس دور جهان و تورهای اروپا گردی، می توان گفت که مقرون به صرفه تر است. در این تورها، هزینه رزرو هتل های مختلف را نخواهید داشت و هتل شناورتان هرجا که بروید همراه شماست. با تنوع امکانات در کشتی های کروز، چنانچه به تفریحات گروهی یا انفرادی تمایل داشتید، همه چیز در کشتی برای شما مهیا خواهد بود. برای مثال در تور کروز دور اروپا، شما می توانید در انواع رویدادها، نمایش ها و فستیوال های کشورهای اروپایی که در داخل کشتی برگزار می گردد، به صورت رایگان شرکت کنید و با فرهنگ و جشن های کشورهای دیگر آشنا شوید. در صورتی که اگر می خواستید به صورت جداگانه در این رویدادها در شهرهای مختلف اروپایی شرکت کنید، می بایست مبلغی جداگانه به آن اختصاص دهید. از طرفی دیگر، بسیاری از تورهای عادی بدون نهار و شام هستند اما تور اروپا با کشتی کروز معمولا به صورت فولبرد برگزار می گردد و در آن وعده های صبحانه، نهار و شام را بدون پرداخت مبلغی جداگانه، خواهید داشت. همچنین مراکز خرید و فروشگاه های داخل کشتی اکثرا به دلیل معاف از مالیات بودن، هزینه های مناسب تری دارند و در فصول مختلف تخفیف های ویژه ای برای مسافران خواهند داشت.

انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2148

به "کشتی کروز: کشتی کروز چطور بهترین نوع سفر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی کروز: کشتی کروز چطور بهترین نوع سفر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید