میدان نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ

به گزارش آسمان تو، میدان نلسون ماندلا در منطقه سندتون (Sandton) واقع شده و یکی از معروف ترین مراکز خرید در شهر ژوهانسبورگ به شمار میرود. البته این مکان را ابتدا با نام میدان سندتون می شناختند و قدمت آن به سال 1994 میلادی برمی شود.

میدان نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

در دهمین سالگرد تأسیس این میدان و به مناسبت 10 ساله شدن دموکراسی در آفریقای جنوبی، نام آن را به افتخار رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی، یعنی نلسون ماندلا تغییر دادند و مجسمه برنز 6 متری او هم در این مکان قرار گرفته و حدود 2.5 تُن وزن دارد و مکان مناسبی برای عکس انداختن به تعداد می رود.

ماندلا از فعالان جنبش ضد آپارتاید بود و برای به دست آوردن حقوق مساوی میان سفید و سیاه پوستان، بسیار کوشش می کرد.

برای آگاهی بیشتر راجع به روی کار آمدن و فروپاشی نظام آپارتاید بهتر است سری به موزه آپارتاید بزنید که آن هم در ژوهانسبورگ قرار گرفته است.

میدان نلسون ماندلا در مجاورت مرکز خرید سندتون سیتی (Sandton City) واقع شده و هر دوی آن ها در کنار هم، یکی از عظیم ترین خرده فروشی ها در قاره آفریقا به تعداد می فرایند و چیزی حدود 400 مغازه را دربرمی گیرند.

اگر در پی جایی برای صرف غذا و خرید در ژوهانسبورگ می شد، میدان نلسون یکی از برترین گزینه ها به شمار میرود و با مغازه ها، هتل ها، کافه ها و رستوران های بی تعدادی احاطه شده است. تنوع غذاها هم از استیک گرفته تا غذاهای تایلندی، دریایی و ایتالیایی فرق دارد.

فروشگاه های لباس و لوازم دکوری این منطقه هم لوکس ترین برندهای آفریقایی و بین المللی معروف را به فروش می رسانند.

کتابخانه سندتون (Sandton Library) و تئاتر معروف این ناحیه هم در میدان نلسون ماندلا واقع شده اند که بیشتر نمایش ها، فیلم های کمدی و نمایش های موزیکال شهر در این تئاتر برگزار می گردد. بسیاری از مردم از انتخاب نام نلسون ماندلا برای این میدان انتقاد نموده بودند و دلیلشان این بود که ماندلا در تمام طول عمر خود از محرومان حمایت می کرد و این در حالی است که این میدان در ثروتمندترین و مجلل ترین ناحیه در کشور قرار گرفته است.

مسئول میدان نلسون ماندلا هم در بیانیه ای از تصمیم خود دفاع و اعلام نموده بود که این میدان، درست مانند خود ماندلا مکانی دلگرم کننده، پر معنی و خوش بینانه است و داستان موفقیتی گسترده و چند جنبه را به نمایش می گذارد و مردم هرگاه در این مکان دور هم جمع می شوند، به یاد بخشی تأثیرگذار در تاریخ کشورشان می افتند.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1887

به "میدان نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید