فناوری تازه موسیقی را به ارتعاشات تبدیل می نماید

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، فناوری جدیدی ابداع شده که به افراد ناشنا یاری می نماید به وسیله لمس به موسیقی گوش نمایند.

فناوری تازه موسیقی را به ارتعاشات تبدیل می نماید

محققان دانشگاه مالاگا اسپانیا الگوریتمی ابداع نموده اند که موسیقی مونوفونیک را به محرک های ملموسی تبدیل می نماید که به وسیله گجتی که روی مچ بسته می گردد، منتقل می نمایند.

نمونه اولیه این گجت به یک رایانه متصل است اما قرار است یک نسخه قابل حمل آن برای کنسرت ها در مرحله بعد ساخته گردد.

این نوآوری از تصور لمسی(tactile illusions) استفاده می نماید که به گفته تیم مانند هک سیستم عصبی برای دریافت واکنش های متفاوت نسبت به محرک های واقعی است. منظور از تصور لمسی در حقیقت توهمی است که روی حس لامسه فرد تاثیر می گذارد.

در این پژوهش بیش از 50 شرکت نماینده حضور داشتند و برای درک چگونگی عملکرد الگوریتم به کار می رود. هر شرکت نماینده دستگاه را روی مچش بست و یک هدفون مخصوص به کار گرفت که سروصدای اطراف را مسدود می نماید. نتایج نشان می دهد تنظیمات تصور لمسی بیش از احساسات منفی، احساسات مثبت را ایجاد می نماید.

علاوه بر آن ارتعاشات در مقایسه با صوت تاثیر بهتری داشتند و در مقایسه با موسیقی اصلی، واکنش های احساسی مختلفی ایجاد می کردند.

محققان در بخشی از این پژوهش نوشته اند: هرچند ویژگی های موسیقایی مانند ریتم، تمپو و ملودی بیشتر اوقات در تنظیمات تصور لمسی تعیین شدند، اما در مقایسه با نسخه صوتی واکنش احساسی متفاوتی در افراد ایجاد کردند. این امر مشابه نقشه بندی موسیقی است.

هرچند این فناوری چندان نوین نیست اما نخستین باری است که نسخه ای از آن واکنش احساسی نسبت به موسیقی ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2337

به "فناوری تازه موسیقی را به ارتعاشات تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری تازه موسیقی را به ارتعاشات تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید