رسوم و سنت های چینی ها که شما را غافلگیر خواهند کرد

به گزارش آسمان تو، هر کشوری دارای رسم و سنت های خاص است که به غنی شدن فرهنگ آن کشور یاری می نمایند. رسم و رسومی که می توانند شما را غافلگیر و شگفت زده نمایند یا حتی با آنچه که برای شما معمول و قابل هضم است، کاملا متفاوت و متضاد باشند. بنابراین قبل از اینکه دست به یک سفر خارق العاده به یک مکان جدید و ناشناخته بزنید، بسیار مهم است که کمی در خصوص آن نقطه از سیاره زمین که به بازدید از آن می روید، بدانید. این جزئی از فرهنگ سفر کردن است که کمی دانش در خصوص یک مکان خاص داشته باشید و سپس با سفر کردن به آن نقطه، دانش خود را عمیق تر و غنی تر سازید. کشور چین، یکی از آن دسته کشور هایی است که شناخت آن و سنت های جالب چینی ها شما را غافلگیر و حتی گاهی شگفت زده خواهد نمود. این کشور بزرگ آسیایی خودش به اندازه یک دنیای کامل، تنوع و ویژگی های خاص دارد. سنت های چینی ها ممکن است به چشم شما خیلی عجیب بیایند، اما برای مردم چین بخشی از زندگی روزمره محسوب می شوند. نوشتار رسوم عجیب چینی ها را بخوانید تا آشنایی با فرهنگ چین پیدا کنید و سفری خاطره انگیز داشته باشید.

رسوم و سنت های چینی ها که شما را غافلگیر خواهند کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

سنت های چینی ها: سال نو و اژدها، سمبل های یک فرهنگ استثنایی

سال نوی چینی یکی از سنت های جالب چینی ها به شمار می رود و می تواند برای شما بسیار غافلگیر نماینده و شگفت انگیز باشد. برخلاف سایر مردم دنیا، چینی ها سال نوی خود را براساس تقویم قمری جشن می گیرند، بنابراین هیچ تاریخ خاص و دقیقی برای این جشن وجود ندارد، اما نکاتی به جهت آشنایی با فرهنگ چین وجود دارند که باعث می شوند تا این سنت بی همتا و منحصر به فرد باشد. یکی از آن نکات این است که سال نوی چینی هر ساله به بزرگترین حرکت کوچ گرانه در دنیا منتهی می گردد و آن سفر بسیاری از مردم اقصی نقاط چین به شهرهای زادگاهشان برای پیوستن به خانواده هایشان است تا بتوانند فستیوال سنتی سال نو را در کنار یکدیگر جشن بگیرند. از طرفی دیگر، یکی دیگر از رسوم عجیب چینی ها که در سایر بخش های دنیا به خوبی شناخته شده، اهمیت بسیار زیاد اژدها در سمبل های این کشور است. چینی ها خود را فرزندان اژدها می دانند، یک مخلوق قدرتمند که آن را به امپراطورهای خود ربط می دهند.

سنت های چینی ها: سنت های غذایی عجیب چینی ها

در زمینه غذا و خوراک، چیزهای بسیار زیادی در سنت های جالب چینی ها وجود دارند که ممکن است باعث غافلگیری یا شگفتی شما شوند. غذای خیابانی یکی از چیزهایی است که فرهنگ کشورهای مختلف را نشان می دهد. ساندویچ هات داگ در خیابان های شهر نیویورک، آره پا (نوعی غذا که از خمیر یا آرد ذرت تهیه و با انواع پنیر سرو می گردد)، غذای خوش طعم کلمبیایی یا ونزوئلایی، پائیا غذای خوش مزه اسپانیایی در شهر والنسیا و بسیاری غذا ها و خوراک مخصوص دیگر که در هر گوشه این دنیا پخته و خورده می شوند، نمونه هایی از این غذاها هستند، اما در کشور چین، غذای خیابانی می تواند بسیار عجیب باشد. در این کشور می توانید حشرات، عقرب، جیرجیرک، زنجره را بخرید و نوش جان کنید. اگر می خواهید باز هم با غذای چینی غافلگیر شوید، باید بدانید که در این کشور حتی سگ ها و گربه ها نیز خورده می شوند. البته باید توصیه کنیم که ذهن خود را کمی بازتر کنید و این نکته را درک کنید که چنین غذاهایی در چین بسیار طبیعی هستند، چرا که در حال توصیف یک فرهنگ متفاوت هستیم. اما سنت ها و رسم و رسوم دیگری نیز در خصوص غذا در این کشور وجود دارند که آن ها نیز ممکن است به نظرتان عجیب بیایند، اما آنقدر بد نیستند که در برابر آن ها جبهه بگیرید. برای مثال، ممکن است شما به نوشیدن آب میوه، میوه تازه یا یک خوراکی طبیعی دیگر برای صبحانه عادت داشته باشید، اما چینی ها عادت دارند برای صبحانه غذای داغ بخورند که این اصلا چیز بدی نیست. همچنین آن ها علاقه دارند که آب داغ بنوشند و این برایشان کاملا طبیعی است.

سنت های چینی ها: سنت هایی که باعث می شوند سعی کنید تا گستاخ نباشید

توجه نکردن به فرهنگ و سنت های کشوری مانند چین ممکن است باعث شوند مردم این کشور با آغوش گرم و مهربان پذیرای شما نباشند یا احساس نمایند نسبت به آن ها گستاخی نموده اید. به همین دلیل، می بایست توجه داشته باشید که بعضی اعمال خاص را نباید در این کشور آسیایی انجام دهید. برای مثال هرگز نباید چاپ استیک های خود را در برنج فرو کنید، چرا که این کار بسیار گستاخانه و بی ادبانه تلقی می گردد، زیرا بدان معنی است که شما مرگ کسی که برایتان غذا آورده را خواستارید. مطمئنا چنین چیزی حقیقت ندارد، بنابراین می بایست مراقب باشید این حرکت از شما سر نزند. همچنین وقتی در یک رستوران یا هتل هستید، انعام ندهید، زیرا انعام دادن نیز کار بی ادبانه ای به شمار می رود. نکته دیگری که می بایست از انجام دادن آن خودداری کنید، با انگشت اشاره کردن است. این ها برای شما فقط بخش کوچکی از آشنایی با فرهنگ چین به حساب می آیند.

سنت های چینی ها: سایر اطلاعات در خصوص رفتار چینی ها

سنت ها و رسوم دیگری در چین وجود دارند که ممکن است دانستن آن ها برای شما جالب باشد. مثلا مردم چین شب ها حمام می نمایند. آن ها این کار را به حمام کردن در هنگام صبح ترجیح می دهند. آن ها عادت دارند تا آب دهان خود را روی زمین بیاندازند، با اینکه دولت چین این کار را ممنوع نموده و کوشش دارد این عادت جمعی را حذف کند ولی از بین بردن این عادت بد در چین بسیار سخت به نظر می رسد و یکی از رسوم عجیب چینی ها به حساب می آید. چینی ها وقتی سرکار هستند، چرت می زنند. به همین دلیل ساعت های خاصی در دفاتر شرکت ها و کارخانه ها معین شده اند تا کارمندان و کارگران بتوانند چرت بزنند. مردم چین عاشق تنیس روی میز هستند و به همین دلیل پیدا کردن میز تنیس در فضاهای عمومی بسیار آسان است و مردم از تمامی سنین هر روز این ورزش را انجام می دهند. رسم دیگری که در کشور چین به یک قانون تبدیل شده، داشتن تنها یک فرزند بود که هم اکنون این قانون برداشته شده و خانواده ها می توانند صاحب فرزند دوم شوند. این قانون برای جلویگری از افزایش جمعیت وضع شده، اما به دلایلی بر روی آن تجدیدنظر شد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 479

به "رسوم و سنت های چینی ها که شما را غافلگیر خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوم و سنت های چینی ها که شما را غافلگیر خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید