رستوران های میلان؛ ایتالیا

به گزارش آسمان تو، غذاهای ایتالیایی، در سراسر جهان مشهور هستند. در سفر به میلان، چه تفریحی بهتر از سر زدن به یک رستوران عالی و خوردن بهترین غذاهای ایتالیایی؟

رستوران های میلان؛ ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیا، مهد لذیذترین غذاهای جهان است. پیتزا، پاستا، روغن زیتون و پنیرهای ایتالیا احتیاج به تعریف ندارد. بدون شک، ترکیب این مواد باکیفیت با شیوه های نوآورانه آشپزی ایتالیایی، نتیجه ای فوق العاده دارد. در سفر به میلان، می توانید بهترین غذاهای ایتالیایی را نوش جان کنید.

البته این شهر بزرگ و توریستی، مطمئنا به غیر از غذاهای سنتی ایتالیایی، آشپزی سایر ملل جهان را هم عرضه می نماید. چه برای سفری طولانی به میلان برنامه ریزی نموده اید و چه یکی دو شب در این شهر قصد ماندن دارید، حتما برای سر زدن به یکی از رستوران های عالی شهر وقت بگذارید. تجربه ای لذت بخش که به سادگی فراموش نخواهید کرد. در ادامه با چند نمونه از رستوران های مشهور میلان آشنا می شویم.

رستوران Rebelot

این رستوران، یکی از جذاب ترین غذاخوری های میلان است. سرآشپز این رستوران، Mauricio Zillo یک منوی عالی برای مهمانانش در نظر گرفته است که به فراخور فصل و شرایط، تغییر می نماید. در طول سال، بیش از 200 نوع غذا در این رستوران تهیه می گردد. البته شاید با دیدن نام غذاها در منو، ناامید شوید اما شیوه طبخ، کیفیت و طعم آن ها بسیار متفاوت تر از هر غذای مشابهی است که تا به حال خورده اید.

رستوران راتانا (Ratanà)

یک ساختمان قرن نوزدهمی زیبا، میزبانی این رستوران را بر عهده دارد. این ساختمان گرچه قدیمی است ولی به زیبایی تمام مرمت شده و شکوه و زیباییش را به دست آورده است. نام این رستوران هم برگرفته از یک رویداد تاریخی است. راتانا نام یک کشیش درمانگر بود که بیش از صدها سال پیش، خانواده های احتیاجمند این منطقه را درمان می کرد. سرآشپز این رستوران یعنی Cesare Battisti در میلان به جهان آمده و بزرگ شده است. در رستورانش با غذاهای سنتی منطقه لمباردی از مهمانان پذیرایی می نماید.

ریزوتوی زعفرانی این رستوران، یکی از بهترین ریزوتوهای شهر میلان است.

رستوران درای میلانو (Dry Milano)

حتی در ایتالیا، پیدا کردن یک پیتزای واقعا خوب، سخت است. یکی از مهم ترین عواملی که باعث کیفیت یک پیتزا می گردد، خمیر آن است. آن چیزی که پیتزاها را از هم متمایز می نماید، تاپینگ پیتزا نیست، بلکه نان پیتزا است. در این رستوران می توانید بهترین پیتزاهای ایتالیایی را با لذیذترین خمیرهای ممکن نوش جان کنید. برای این که در این رستوران غذا بخورید، یا باید زودتر بروید یا خودتان را برای صف های طولانی آماده کنید.

رستوران ایمو و نادیا (Il Luogo di Aimo e Nadia)

در سال 1962، سرآشپزی به نام Aimo Moroni و همسرش نادیا، یک غذاخوری راه انداختند که امروزه به یک رستوران با دو ستاره میشلن، تبدیل شده است. او اکنون 81 ساله است و رستوران را به دخترش استفانیا واگذار نموده است. سرآشپزانی چون فابیو پیزانی و الساندرو نگرینی، بر غذاهای طبخ شده نظارت می نمایند. منوی عالی و الهام گرفته از نواحی مختلف ایتالیا، یکی از مهم ترین ویژگی های این رستوران است. غذا خوردن در این رستوران لوکس، هزینه زیادی دارد، اما بدون شک ارزش هزینه کردن دارد.

رستوران Joia

وقتی این رستوران 25 سال پیش برای اولین بار شروع به کار کرد، ایده ای فوق العاده داشت که بسیار مورد توجه نهاده شد. آن ایده که موجب شهرت رستوران شد، تهیه غذاهای لذیذ گیاهی بود. این رستوران بعد از سال ها هنوز هم با ایده های ناب و غذاهای خاصش، قوی تر از همواره به فعالیت ادامه می دهد و ستاره میشلن دارد.

رستوران Cracco

سرآشپز این رستوران یعنی Carlo Cracco، برای مدتی داور یک مسابقه محبوب آشپزی در تلویزیون بود. بعد از آن مسابقه، دیگر در رستوران این سرآشپز جای سوزن انداختن نیست. رستوران Cracco، دو ستاره میشلن دارد و غذاهایی که به مهمانان ارائه می نماید با دقت و نوآوری فوق العاده ای آماده می گردد.

رستوران Un Posto a Milano

امروزه اگر به میلان سفر کنید، باور این مطلب برایتان سخت است که بخش هایی از شهر که امروزه تقریبا در مرکز شهر قرار دارند، صد سال پیش جزو حومه شهر و نواحی روستایی بودند. نام رستوران Un Posto a Milano به معنای جایی در میلان است؛ یک غذاخوری که بعد از مرمت، بار هم حال و هوای میلان قدیم را برای اهالی شهر زنده می نماید. رویه اصلی این رستوران تهیه غذاهای لذیذ از تازه ترین محصولات محلی است. منوی این رستوران، تنوع بی نظیری در غذاهای گیاهی دارد. وقتی هوا رو به گرمی می رود، حیاط این رستوران بسیار پرطرفدار می گردد. مهمانان رستوران، غذای خود را در حیاط رستوران که دارای درخت و انواع سبزیجات است، نوش جان می نمایند.

رستوران Mangiari di Strada

دسترسی به این غذاخوری، ساده نیست ولی اگر بتوانید خود را به اینجا برسانید، جهانیی از غذاهای خیابانی لذیذ در انتظار شما است. سرآشپز این غذاخوری، Giuseppe Zen، بهترین غذاهای خیابانی را با بهترین مواد غذایی آماده می نماید. انواع غذاها از نواحی مختلف ایتالیا در این رستوان طبخ می شوند. از آنجایی که این غذاخوری فقط برای وعده ناهار باز است، باید زودتر خودتان را برسانید. ضمن اینکه در ماه های سرد سال، باغ روبه روی آن بسته می گردد و برای پذیرایی از مهمانان، محدودیت وجود دارد.

رستوران گالریا ( Galleria )

این رستوران در هتلی به همین نام قرار گرفته است؛ زیر یک گنبد شیشه ای بزرگ و زیبا. این رستوران شیک، یکی از محبوب ترین رستوران های میلان در بین گردشگران این شهر است. رستوران گالریا به خاطر تنوع وسیعی از غذاهای اصیل میلان، پیتزاها و پاستاهای بی نظیر و غذاهای دریایی فوق العاده مشهور است. منوی دسر این رستوران، بسیار جالب توجه است و تجربه غذا خوردن در این رستوران لوکس را کامل می نماید. رستوران گالریا موقعیت مکانی فوق العاده ای دارد و قیمت آن با توجه به موقعیت، کیفیت غذاها و خدماتش، بسیار معقول است.

رستوران Fresco & Cimmino

رستوران و پیتزافروشی کوچک و مدرن Fresco & Cimmino مکانی فوق العاده برای امتحان کردن انواع غذاها است؛ از غذاهای سریع گرفته تا غذاهای اصیل. این رستوران، به خدمات عالی و کیفیت فوق العاده غذاهایش شهرت دارد. گرچه قیمت های آن کمی بالا است، ارزش هزینه کردن دارد و تجربه ای بی نظیر از غذا خوردن در میلان را برای شما رقم می زند.

رستوران Terrazza Aperol

این رستوران در یکی از طبقات بالایی بناهای اطراف میدان Duomo قرار گرفته است. از این رو، چشم انداز زیبایی از میدان و کلیسای جامع را به نمایش می گذارد. علاوه بر چشم انداز دیدنی از فضای برون، فضای داخلی این مجموعه، به زیبایی تزیین شده است. تراس این رستوران، بین مهمانان بسیار محبوب است. اگر می خواهید یک وعده غذای لذیذ بخرید، در حالی که منظره زیبایی از شهر روبه روی شما خودنمایی می نماید، این رستوران را انتخاب کنید.

منبع: کجارو / foodrepublic.com / theculturetrip.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 673

به "رستوران های میلان؛ ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های میلان؛ ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید