آیا دانشجویان در کانادا میتوانند درآمد داشته باشند؟

    به گزارش آسمان تو،
  • کار تمام وقت در کانادا: به کاری که بیش از 30 ساعت در هفته باشد در کانادا کار تمام وقت اطلاق می شود.
  • کار پاره وقت در کانادا: بر اساس قوانین کانادا به کاری که مجموعا کمتر از 30 ساعت در هفته باشد کار پاره وقت گویند.
  • سین نامبر یا شماره تامین اجتماعی کانادا (Social Insurance number) : اولین چیزی است که قبل از اقدام برای کار در کانادا به آن نیاز دارید. این شماره بعد از ورود به کانادا توسط متقاضیان در دسته بندی های : اقامت دائم کانادا، ویزای کار، یا ویزای دانشجویی کانادا توسط سرویس کانادا یا همان اداره خدمات دولتی کانادا (Service Canada) ارائه می شود. شاید بتوان اخذ سین نامبر را اولین گام بعد از ورود به کانادا دانست که هر مهاجر یا دانشجو باید انجام دهد. قابل توجه اینکه افراد دارای ویزای توریستی کانادا برای بازدید از کانادا واجد شرایط اخذ سین نامبر و کار در کانادا نمی باشند.

اهمیت سین نامبر در کانادا بحدی است که به شما توصیه می کنیم تا حد امکان از ارائه سین نامبر خود در موارد غیر ضروری یا حتی در تماس های تلفنی بپرهیزید. قابل ذکر است شماره سین نامبر افراد مقیم با دانشجویان و یا افرادی که با ویزای کار به کانادا آمده اند متفاوت است. لذا معمولا کارفرما پس از رویت سین نامبر شما به ساعات مجاز و نوع ویزای شما پی خواهد برد.

آیا دانشجویان در کانادا میتوانند درآمد داشته باشند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

ساعات مجاز کار برای دانشجویان در کانادا

بر اساس قوانین کانادا ، شرایط کار دانشجویی در کانادا براساس نوع دوره تحصیلی به کار تمام وقت یا کار پاره وقت تقسیم بندی میشود. دانشجویان با شرایط تحصیل تمام وقت ،میتوانند به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند اما کار نیمه وقت این دانشجویان در کانادا حداکثر تا 20 ساعت در هفته مجاز است (نه 30 ساعت) . اما دانشجویان پاره وقت در صورت داشتن مجوز کار محدودیتی در زمان کاری ندارند و می توانند بصورت تمام وقت کار نمایند .(40 ساعت در هفته). نکته قابل ذکر اینکه ممکن است دانشجویان تمام وقت تمایل داشته باشند در بیش از یک محل کاری کار نمایند. در اینصورت مجموع ساعت های کاری ایشان با کارفرما های مختلف نباید از 20 ساعت در هفته بیشتر شود.

در پیدا کردن کار فاکتور هایی از قبیل سطح زبان ، توانایی فرد ، سطح دانش و تجربه کار مرتبط موثر می باشد. اما برای پیدا کردن کار مناسب با حقوق خوب داشتن سطح زبان فرانسه در استان کبک و انگلیسی در سایر استان ها خوب لازم است.

درآمد کار دانشجویی در کانادا

درآمد در کانادا معمولا به دو صورت درآمد به ازای ساعت کاری و یا درآمد به صورت سالانه محاسبه می شود. حقوق پرسنل معمولا دو هفته یک بار پرداخت میشود. اما هیچ تفاوتی بین حداقل حقوق کار دانشجویی در کانادا و کار افرادی که در کانادا متولد شده اند وجود ندارد.

در پیدا کردن کار فاکتور هایی از قبیل سطح زبان ، توانایی فرد ، سطح دانش و تجربه کار مرتبط تاثیر گذار است . اما برای پیدا کردن کار مناسب با حقوق خوب داشتن سطح زبان فرانسوی مناسب (در استان کبک فرانسه) لازم است. ولی عموما کار های جنرال مانند ، فروشندگی . مانند آن با سطح زبان متوسط فراوان هستند.

حداقل حقوق در کانادا

  • آلبرتا $15.00
  • بریتیش کلمبیا $13.75
  • منیتوبا $11.50
  • نیوبرانزویک $11.50
  • نیوفاندلند و لابرادور $11.50
  • نواسکوشیا $11.50
  • اونتاریو $14.00
  • جزیره پرنس ادوارد $12.25
  • کبک $12.50
  • ساسکاچوان $11.25

انواع محیط کار برای دانشجویان در کانادا

کار دانشجویی در محیط دانشگاه : عدم احتیاج به داشتن بیمه اجتماعی Social Insurance Number

کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه : داشتن بیمه اجتماعی Social Insurance Number از شرایط اصلی کاری محسوب میشود و شخص مستلزم اخذ اجازه کار از دولت کانادا می باشد.

کارآموزی در کانادا

با توجه به رشته تحصیلی در صورتیکه کارآموزی که همراه با حقوق است ،جزء برنامه تحصیلی فرد باشد میتوانند از این موقعیت استفاده نموده و در یکی از شرکتهای مرتبط به رشته تحصیلی خود به عنوان کارآموز مشغول به کار شود. قابل ذکر است که در دوره کارآموزی به دانشجو حقوقی براساس نوع کار و عرف تعلق میگیرد.

قوانین کار دانشجویی در کانادا

پس از آغاز برنامه تحصیلی، افراد می توانند هم در دانشگاه و هم بیرون آن به کار مشغول شوند. دانشجویان بین المللی می توانند تحت شرایط زیر مشغول به کار شوند:

شغل های پاره وقت در حین تحصیل (حداکثر تا 20 ساعت در هفته)

شغل های تمام وقت در حین تعطیلات (حداکثر تا 40 ساعت در هفته)

همچنین، دانشجویان می توانند برای شرکت در دوره های کارآموزی درخواست داده یا با داوطلب شدن امتیاز های مثبتی به رزومه خود اضافه نمایند.

به لطف تعداد فراوان برنامه های حمایتی استانی در کانادا دستیابی به این فرصت های شغی حتی برای دانشجویان بین المللی نیز امکان پذیر است.

گسترده ترین برنامه حمایتی استراتژی اشتغال جوانان نام دارد که بر روی سه شاخه اصلی ارتباط مهارت ها، تمرکز بر حرفه و شغل های تابستانی در کانادا تمرکز دارد.

شرایط اشتغال کار دانشجویی در کانادا

شرایط بدست آوردن یک شغل در خارج از دانشگاه به توضیح زیر است:

فرد باید یک دانشجوی تمام وقت با اجازه تحصیل معتبر باشد

دارا بودن شماره بیمه اجتماعی (SIN)

دانشجو باید مشغول به تحصیل در مقطع تحصیلات عالی در موسسات آموزشی مشخص شده (DLI) بوده یا در صورت سکونت در استان کبک باید در حال گذراندن یک برنامه فنی حرفه ای باشد.

دانشجو در حال تحصیل در یک برنامه اکادمیک، فنی یا ورزشی حرفه ای باشد که در خاتمه به او یک مدرک، دیپلم یا گواهینامه اعطا شود.

مراحل یافتن یک شغل مناسب در کانادا

قبل از آغاز به جستجوی کار افراد باید شماره بیمه اجتماعی خود را دریافت نمایند تا علاوه بر داشتن اجازه کار، بتوانند به برنامه های ملی و دیگر مزایا دسترسی داشته باشند.

همچنین، شغل هایی وجود دارند که دارای شرط حداقل سن هستند. این سن بسته به هر استان کانادا می تواند متفاوت باشد. دانشجویان علاوه بر نوشتن رزومه، کاور لتر و آماده شدن برای مصاحبه می توانند وبسایت های کاریابی را نیز آنالیز نمایند.

همچنین، یک بازار شغلی پنهان نیز وجود دارد که بر اساس پیشنهادات دیگران شکل می گیرد. به همین ترتیب، به افراد توصیه می شود تا دایره اجتماعی خود را گسترش داده و با دیگران ارتباط برقرار نمایند.

از جمله روش های گسترش دایره اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شرکت در یک انجمن یا کمیته حرفه ای/ دانشجویی
  • انجام کار های داوطلبانه
  • شرکت در جلسات اطلاعاتی یا دورهمی های مرتبط با کسب و کار

درآمد کار دانشجویی در کانادا

در لیست زیر چند نمونه از فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی آورده شده است. با اینکه ممکن است دانشجو شغلی مرتبط با زمینه درسی خود پیدا نکند اما از درآمد مناسب فرصت های شغلی دیگر می تواند بهره مند شود.

  • کتابدار: 25 دلار در ساعت
  • آشپز: 13 دلار در ساعت
  • نجات غریق: 12 دلار در ساعت
  • مترجم آموزشی: 13 دلار در ساعت
  • دستیار خدمات مشتریان: 11 دلار در ساعت
  • دستیار فروش: 12 دلار در ساعت
  • دستیار دفتر کار: 13 تا 15 دلار در ساعت
  • دستیار منابع انسانی: 13 دلار در ساعت

کار دانشجویی تابستانی در کانادا

  • نقاش: 13 دلار در ساعت
  • مشاور اردو: 12 دلار در ساعت
  • هماهنگ نماینده امور جشن ها: 10 دلار در ساعت
  • هماهنگ نماینده امور تفریحی: 15 دلار در ساعت
  • هماهنگ نماینده فعالیت های سرگرمی: 15 دلار در ساعت
  • نانوا: 11 تا 22 دلار در ساعت

روش های خلاقانه کسب درآمد حین تحصیل در کانادا

کار دانشجویی در کانادا فقط به موارد بالا ختم نمی شود، شما می توانید با اندکی خلاقیت، درآمد بیشتری برای خود ایجاد کنید.

تدریس در دانشگاه های کانادا

در صورتی که دانشجویان در موضوعی خاص مهارت داشته و از درس دادن لذت می برند می توانند به دانش آموزان دیگر آموزش دهند. البته، آموزش به دانش آموزان مدارس در شهر محل سکونت می تواند با درآمد های بیشتری همراه باشد.

تبلیغات

تمامی کسب و کار هایی که گروه هدف آن ها دانشجویان هستند به دنبال روش های ارزان جلب این افراد می باشند. دانشجویان می توانند برای این شرکت ها تبلیغات انجام داده و کسب درآمد نمایند.

وبلاگ نویسی

در صورتی که وقت زیادی را در اینترنت گذرانده و از نوشتن هم لذت می برید می توانید وبلاگ نویسی را امتحان کنید. با اینکه آغاز این کار احتیاج به کوشش فراوان دارد اما در صورت جذب مخاطبان کافی می توان با استفاده از برنامه های تبلیغاتی گوگل (google adsense) یا همکاری در فروش آمازون (amazon affiliate) کسب درآمد کرد.

همچنین، می توان با استفاده از وبسایت هایی چون affiliatescout.com تبلیغ دهندگان را جستجو کرد. در صورت پیشرفت در زمینه وبلاگ نویسی توجه تبلیغ دهندگان جلب شده و حاضر خواهند شد تا برای تبلیغ در وبلاگ شما هزینه ای را پرداخت نمایند.

طراحی وسایل مرتبط با دانشگاه

دانشجویان، والدین، فارغ التحصیلان، کارکنان و بسیاری از افراد دیگر هستند که به دانشگاه شما علاقه مند بوده و حاضرند وسایلی مرتبط با آن را خریداری نمایند. از جمله این وسایل می توان به تیشرت ها، لیوان ها، کلاه ها، برچسب ها و زیور آلات دارای نشان یا اسم دانشگاه اشاره نمود.

شرکت در مطالعات

اساتید دانشگاه جهت استخدام شدن یا ماندن در سمت استادی باید آثاری از خود منتشر نمایند. بخشی از این فرایند نیز شامل انجام تحقیقات می باشد.

دانشجویان می توانند با شرکت در مطالعات درون دانشگاهی کسب درآمد نمایند. همچنین، می توان از سطح دانشگاه فراتر رفته و برای عضویت در مطالعات و تحقیقات با شرکت ها و موسسات دیگر تماس گرفت.

منبع: اینترنت
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1375

به "آیا دانشجویان در کانادا میتوانند درآمد داشته باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دانشجویان در کانادا میتوانند درآمد داشته باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید