باید به حاکمان محلی اختیار داده گردد

به گزارش آسمان تو، شهر: عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای شهر برای وضع عوارض باید اختیارات کافی داشته باشند اما این اختیارات باید در چارچوب مشخص شده از سوی مجلس باشد.

باید به حاکمان محلی اختیار داده گردد

محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار شهر درباره لایحه اقتصادیات بر ارزش افزوده که در مجلس به تصویب رسید و به دلیل کاهش اختیارات شوراها با اعتراض نمایندگان شوراهای کشور روبرو شد، گفت: شوراهای شهر باید اختیارات کافی داشته باشند که عوارض را وضع نمایند. البته این اختیارات باید در چارچوب معین شده از سوی وزارت کشور و مجلس باشد.

او ادامه داد: شهرداری ها با شرایط ناپایداری و کمبود درآمد روبرو هستند و اگر اختیار در وضع عوارض هم از آنها گرفته گردد با مشکل اقتصادی چشمگیری روبرو خواهد شد. خصوصا اینکه نوع عوارض در هر شهری فرق می نماید و متناسب با درآمد منطقه باید معین گردد. باید شوراها این اختیار را داشته باشند اما باید در چارچوب مجلس باشد.

صباغیان در خصوص اعتراض اعضای شورا به زیر سوال رفتن اصل دموکراسی در لایحه اقتصادیات بر ارزش افزوده با کاهش اختیارات شوراها اعلام کرد: مبنای قانون اساسی مردم سالاری است. مبنای همه بخش های جامعه مردم سالاری است. مردم باید حاکمان خود را انتخاب نمایند خصوصا باید به حاکمان محلی اختیارات داده گردد. مردم خودشان شهردار را انتخاب می نمایند و این نمود مردم سالاری است. به طور اتوماتیک نظارت هم به دنبال دارد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1564

به "باید به حاکمان محلی اختیار داده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید به حاکمان محلی اختیار داده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید