اوپو از چیپ پردازش تصویر MariSilicon X رونمایی کرد

به گزارش آسمان تو، اوپو ساعاتی قبل از چیپ پردازش تصویر MariSilicon X رونمایی کرد. باید خاطرنشان کنیم این یک چیپست همه فن حریف مانند اسنپدراگون 8 نسل 1 یا گوگل تنسور نیست بلکه به صورت تخصصی برای پردازش تصویر استفاده می گردد. به گفته شرکت اوپو، الگوریتم های پیشرفته نوآوری های جذابی در در حوزه عکاسی امکان پذیر می نمایند اما در حال حاضر محدودیت های فنی چیپست ها، تا حدی جلوی بهبود کیفیت عکس ها را می گیرند. حالا اوپو با استفاده از چیپ اختصاصی برای پردازش تصویر، می خواهد کیفیت عکس های ثبت شده با گوشی های خود را بهبود ببخشد.

اوپو از چیپ پردازش تصویر MariSilicon X رونمایی کرد

طبق اعلام این شرکت، الگوریتم های کاهش نویز در اوپو فایند X3 پرو مبتنی بر اسنپدراگون 888 با سرعت 2 فریم در ثانیه کار می نماید و به 1693 میلی وات انرژی احتیاج دارد. اما همین الگوریتم، روی چیپ MariSilicon X با سرعت 40 فریم در ثانیه اجرا می گردد و به فقط 797 میلی وات انرژی احتیاج دارد. این یعنی نه تنها سرعت الگوریتم کاهش نویز 20 برابر می گردد، بلکه مصرف انرژی آن هم به نصف کاهش پیدا می نماید.

مشخصات چیپ MariSilicon X

این چیپ از پردازشگر تصویر، واحد پردازش عصبی و حافظه تشکیل شده است. اوپو اعلام نموده که گوشی های مبتنی بر این چیپ می توانند پردازش های مربوط به HDR را مستقیما روی عکس های RAW انجام دهند. همین رویکرد، منجر به کاهش قابل توجه نویز تصویر می گردد. بعلاوه در صورتی که گوشی موردنظر مبتنی بر سنسور دوربین RGBW باشد، این چیپ می تواند اطلاعات مربوط به RGB را از اطلاعات دریافتی از پیکسل های سفید رنگ به طور جداگانه دریافت کند که این موضوع هم منجر به کاهش نویز تصویر می گردد.

همان طور که گفتیم، در این چیپ حافظه هم تعبیه شده است. به همین دلیل، اطلاعات وارد شده بدون احتیاج به ترک این چیپ، مورد پردازش قرار می گیرند. به لطف همین اقدامات، چیپ MariSilicon X نسبت به پردازشگرهای تصویر موجود در چیپست های پیشرفته امکانات بسیار بیشتری را در ازای مصرف انرژی کمتر ارائه می نماید.

استفاده در گوشی های سری اوپو فایند

اوپو اعلام نموده که این چیپ برای کارهایی مانند کاهش نویز، بهبود کیفیت عکس در محیط های کم نور، بهبود گستره دینامیکی در ویدیوهای 4K و پیش نمایش های زنده حرف زیادی برای گفتن دارد. باید خاطرنشان کنیم اخیرا چندین شرکت به ساخت چیپ های پردازش تصویر اختصاصی روی آورده اند و از بین آن ها می توانیم به شیائومی و اوپو اشاره کنیم. بعلاوه گوگل هم یک گام فراتر رفته و برای جدیدترین گوشی های خود از چیپست اختصاصی استفاده نموده است.

با توجه به اینکه عکس های ثبت شده با دوربین موبایل روزبه روز شباهت بیشتری به یکدیگر پیدا می نمایند، شرکت ها با توسعه چیپ های پردازش تصویر می خواهند تمایز گوشی های خود را افزایش دهند. گفته می گردد جدیدترین گوشی های پرچم دار اوپو اوایل سال 2022 همراه با این چیپ از راه می رسند و باید ببینیم آیا وعده های ارائه شده به وسیله این شرکت عملی خواهند شد یا نه.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2101

به "اوپو از چیپ پردازش تصویر MariSilicon X رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو از چیپ پردازش تصویر MariSilicon X رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید