آموزش جملات پرکاربرد انگلیسی در سفر

به گزارش آسمان تو، جملات پرکاربرد انگلیسی

انگلیسی زبان بین المللی است و امروزه به هرجای جهان که سفر کنید حتما به انگلیسی احتیاج خواهید داشت. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و آن را روان و راحت صحبت می کنید که مطمئنا در سفر مسئله ای نخواهید داشت. اما اگر زبان انگلیسیتان خیلی خوب نیست و نگران برقراری ارتباط در سفرهای خارجی هستید امروز با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم جملات پرکاربرد انگلیسی را به شما یاد بدهیم که در موقعیت های مهم در حین سفر به کارتان خواهد آمد. با خبرنگاران همراه باشید.

آموزش جملات پرکاربرد انگلیسی در سفر

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

زبان انگلیسی، زبان بین المللی

یکی از بهترین و موثرترین شیوه های یادگیری یک زبان خارجی بودن در محیط و همراه افرادی است که به آن زبان صحبت می نمایند. بنابراین مسرور باشید! چون قرار است در طول سفر کلی زبان انگلیسی یاد بگیرید و وقتی برگشتید مهارت زبان انگلیسی تان تقویت شده است. زبان انگلیسی از نظر تعداد انگلیسی زبان ها (پس از زبان چینی و اسپانیایی) در رتبه سوم قرار می گیرد. اهمیت انگلیسی امروزه بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر کشورهای انگلیسی زبان، در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا افراد زیادی هستند که به زبان انگلیسی مسلط هستند و بعد از زبان مادری، انگلیسی هم بلدند. زبان انگلیسی در رسانه، تلویزیون، فیلم و سریال و موسیقی، سیاست، تجارت و تمام ابعاد زندگی حضور پررنگی دارد و پرصحبت ترین زبان در دنیا به شمار می رود. در قرن بیست و یک یادگیری زبان انگلیسی یکی از واجبات است و برای حضور موثر در این دنیا می بایست انگلیسی بلد باشید. پیشنهاد می کنیم در طول سفر از صحبت کردن با افراد خارجی نترسید و سر صحبت را باز کنید. هرچقدر هم که زبان انگلیسیتان ضعیف باشد باز هم نترسید و از قلم نیاندازید که اولین گام در برقراری ارتباط داشتن اعتماد به نفس است. بعضی از مهم ترین جملات پرکاربرد انگلیسی که در ادامه به شما یاد می دهیم به شما یاری می نماید تا با اعتماد به نفس بیشتری سفر کنید و با افراد بومی و غریبه ها ارتباط برقرار کنید.

سلام و احوالپرسی

جملات پرکاربرد در فرودگاه

وقتی به سفر خارجی و به ویژه یک کشور انگلیسی زبان می روید اولین مواجهه شما با زبان انگلیسی در خودِ فرودگاه است. در ادامه جملات پرکاربرد انگلیسی در فرودگاه را به شما یاد می دهیم.

در طول سفر مطمئنا موقعیت های زیادی پیش می آید که چیزی بخواهید. مودبانه ترین حالت برای درخواست چیزی، اضافه کردن I would like به ابتدای جمله است. به طور مثال اگر تشنه هستید می توانید بگویید: I would Like some water

گیت پرواز مکانی در فرودگاه است که از آن جا سوار هواپیما می شوید. فرودگاه ها بسته به مساحت و عظیمی شان تعداد مختلفی گیت پروازی دارند و در فرودگاه های عظیم ممکن است ده ها گیت وجود داشته باشد. بنابراین برای اینکه در فرودگاه گم نشوید و بتوانید سریع گیت پروازی خود را پیدا کنید می توانید این سوال را از کارکنان بپرسید.

در هواپیما

وقتی وارد هواپیما می شوید شاید خیلی نیازی به صحبت و انگلیسی حرف زدن نداشته باشید. مگر آن که چیزی (غذا، نوشیدنی) بخواهیم که در بالا جمله انگلیسی را به شما گفتیم. اما، در حین پرواز مهمانداران و همین طور خلبان هواپیما بارها سوالاتی از شما می پرسند یا جملات و دستورالعمل هایی را اعلام می نمایند که رعایت آن ها برای حفظ جان و سلامتی شما واجب است. بنابراین جملات پرکاربرد انگلیسی در حین پرواز را به شما یاد می دهیم که تا دانستن معنای آن ها بتوانید پروازی بهتر داشته باشید.

هنگام تیک آف و پرواز و همین طور موقع فرود ضروری است که کمربند ایمنی خود را بسته نگهدارید. چراغی بالای سر مسافران وجود دارد که علامت کمربند روی آن است. تا زمانی که این چراغ روشن است باید کمربندتان را بسته نگهدارید و به هیچ وجه از جایتان بلند نشوید. اما زمانی که خلبان آن را خاموش کرد می توانید کمربندتان را باز کنید و مثلا به سرویس بهداشتی بروید.

گمرک و کنترل گذرنامه

پس از آن که سوار هواپیما شدید و به سلامتی وارد فرودگاه مقصد شدید پراسترس ترین مرحله سفر آغاز می گردد: کنترل گذرنامه! در این مرحله باید دلایل سفر، مدت زمان سفر، محل اقامت و هدفتان از سفر را به مامور کنترل گذرنامه شرح بدهید. این مرحله به خودی خود استرس آور است چه برسد به این که انگلیسی هم بلد نباشید و درست متوجه پرسش های مامور نشوید. اما نگران نباشید! از آن جا که در حالت عادی همواره چندین سوال متداول و همیشگی پرسیده می گردد در ادامه این جملات پرکاربرد انگلیسی را به شما یاد می دهیم:

در پروازهای طولانی گاهی ضروری است در طول راستا در یک یا چند فرودگاه توقف داشته باشید. به این نوع، پرواز کانکشن می گویند. اگر به کشوری وارد شده اید که قصد اقامت در آن را ندارید و تنها در راستا پرواز، چند ساعتی در فرودگاه آن کشور توقف دارید در پاسخ دلیل سفر این طور جواب بدهید:

جملات پرکاربرد انگلیسی در بدو ورود

جملات پرکاربرد انگلیسی در هتل

این مطلب به زودی تکمیل خواهد شد…

منبع: fluentu.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1118

به "آموزش جملات پرکاربرد انگلیسی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش جملات پرکاربرد انگلیسی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید