آماده باش 1031 امدادگر جمعیت هلال احمر

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: یک هزار و 31 امدادگر در سطح استان داریم که الان در آماده باش کامل هستند.

آماده باش 1031 امدادگر جمعیت هلال احمر

صارم رضایی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به جلسات متعددی که در رابطه با احتمال وقوع سیل در استانداری برگزار شده و فعال بودن کلیه کارگروه های عضو مدیریت بحران استان، جمعیت هلال احمر نیز به کلیه عوامل امدادی و شعب خود آماده باش کامل داده است.

وی با اشاره به این که دپو مواد غذایی و اقلام امدادی در کلیه شعب اجرا شده است، عنوان نمود: نقشه جامعی برای استان طراحی شده که براساس تفکیک جمعیتی و مختصات جغرافیایی برای مسیرهایی که احتیاج به امداد هوایی دارد، است.

رضایی با اشاره به شناسایی نقاط امن برای اسکان اضطراری در تمام شهرستان ها، اعلام کرد: پیش بینی تجهیزات دید در شب در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اضافه کرد: سعی کردیم تمام تجهیزات فنی و تخصصی خود مانند لجن کش ها، کف کش ها و خودروهای امدادی و همچنین ارتباطات خود مانند بی سیم ها و تلفن های ماهواره ای را به روز کنیم تا در زمان بحران از آن ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به استقرار اعضای جمعیت هلال احمر در شهرستان ها، گفت: نمایندگان تام الاختیار امروز در شهرستان ها مستقر خواهند شد.

رضایی ادامه داد: ما به جمعیت هلال احمر کشور اعلام احتیاج کردیم و براساس آن سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقلامی را برای ما ارسال می نماید که در حال بسته بندی و دپو آن ها در انبارهای جمعیت در سطح استان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان نمود: اعلام احتیاج باید از سوی هلال احمر و استانداری و سازمان های مربوطه باشد و بعد از آن ما جمع آوری اقلام مورد احتیاج را در دستور کار قرار می دهیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دو فروند بالگرد امدادی در استان مستقر است که در صورت احتیاج بالگردهای بیشتری در اختیار استان قرار داده می گردد.

رضایی عنوان نمود: براساس اعلام هواشناسی ممکن است بعضی از مسیرها بسته باشد و به امداد هوایی احتیاج باشد که فعلاً دو بالگرد کافی است.

این مسئول با اشاره به استقرار 440 مفر امدادگر در قالب 80 تیم عملیاتی در استان، عنوان نمود: یک هزار و 31 نفر امدادگر در سطح استان داریم که الان در آماده باش کامل هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 968

به "آماده باش 1031 امدادگر جمعیت هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش 1031 امدادگر جمعیت هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید