30 عنوان کتاب مکتوب و 11 کتاب صوتی دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در آیین رونمایی از 30 عنوان کتاب مکتوب و 11کتاب صوتی دفاع مقدس که عصر امروز 7 اسفند در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار گردید، با اشاره به اینکه اقدامات بسیار ارزنده ای در استان سمنان به منظور اجرای طرح های فاخر و بزرگ فرهنگی در حال اجرا است، گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس یک نماد فاخر فرهنگی برای استان سمنان است.

30 عنوان کتاب مکتوب و 11 کتاب صوتی دفاع مقدس رونمایی شد

وی اضافه نمود: دوران دفاع مقدس یک میراث فاخر برای کشور و تمامی نسل های ملت ایران اسلامی است که مراکزی همچون مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان می توانند مرکزی برای ترویج ارزش های دفاع مقدس، رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان استان سمنان برای جوانان و نسل های آینده کشور باشد.

آشناگر ادامه داد: وظیفه بسیار خطیری برای انتقال مطلوب، مناسب و پرمحتوای ارزش های دفاع مقدس از نسل های طلایی دوران دفاع مقدس به نسل های آینده داریم و احتیاج است در این راستا با استفاده از ظرفیت های صوتی، بصری و مکتوب خاطرات، ارزش ها و رشادت های رزمندگان استان در آن دوران را ثبت کنیم.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس به گونه ای انجام گردد که در شان این قشر باشد اضافه نمود: مشخص تکلیف 120 شهید مفقودالاثر استان در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: اردوی راهیان نور ویژه جوانان و دانش آموزان به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است اما می توان از ظرفیت فضای مجازی و حضور در مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس برای برگزاری غیرحضوری اردو و آشنایی نسل امروز با ارزش های دفاع مقدس بهره گیری کرد.

در ادامه حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بالغ بر 30 هزار نفر رزمنده و ایثاگر استان در دوران دفاع مقدس در قالب برنامه های چهلمین سالگرد بزرگداشت دوران دفاع مقدس در استان تقدیر می شوند.

وی ادامه داد: هدف گذاری برای تقدیر و تجلیل از 30 هزار نفر از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس استان در قالب برنامه های چهلمین سالگرد بزرگداشت دوران دفاع مقدس در استان اجرا شده است.

خجسته پور اضافه نمود: تا به امروز 18 هزار نفر از رزمندگان و ایثارگران در حوزه های فرهنگیان، کارگری، اساتید دانشگاهی، بانوان، اصناف، ورزش، حمل و نقل و سایر حوزه ها تقدیر و تجلیل شدند که تا خاتمه سال هدفگذاری مشخص شده محقق می گردد .

معاون استاندار سمنان توضیح داد: ستاد چهلمین سالگرد بزرگداشت دوران دفاع مقدس استان با حضور کمیته های چندگانه به ریاست دستگاه های اجرایی متولی امر در استان تشکیل و برنامه های مقرر شده به بهترین نحو ممکن به انجام رسید.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای مطلوب برنامه های چهلمین سالگرد بزرگداشت دوران دفاع مقدس در استان سمنان نمایشگاه اقتدار 40 با استقبال بسیار خوب مردم و با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی انجام شد.

خجسته پور گفت: اقدامات میدانی مطلوبی از جمله روایت مقدس، رایحه ایثار، عزاداری محرم درب منازل و برنامه فراگیر آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس در چهلمین سالگرد بزرگداشت دوران دفاع مقدس در استان برگزار گردید.

معاون استاندار سمنان بیان نمود: فراوری و پخش 3 هزار دقیقه برنامه در سیما و 15 هزار دقیقه برنامه در صدای مرکز سمنان، تدوین 40 خاتمه نامه کارشناسی ارشد و دکتری، رونمایی از کتاب، تهیه 20 فیلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس و فضاسازی شهری و ساخت اِلمان ها از دیگر برنامه ها و اقداماتی بود که ویژه چهلمین سالگرد بزرگداشت دوران دفاع مقدس در استان سمنان به انجام رسید.

سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: 54 یادمان شهدا در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 13 یادمان شهید در مرحله ساخت قرار داشته و 4 یادمان شهید دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد هستند که در چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت های موجود در استان این یادمان ها به عنوان افتخار استان تکمیل می گردد.

وی اضافه نمود: در نظر داریم با استفاده از راویان دفاع مقدس و فضای مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان اردوی راهیان نور را به صورت غیرحضوری و بر روی شبکه شاد برای 10 هزار نفر از دانش آموزان استان برگزار کنیم.

سلامی ادامه داد: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس به عنوان یک اقدام علمی پژوهشی و ارزشی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان بیان نمود: امنیت، آسایش و اقتدار امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی حاصل رشادت های رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است که اُنس دریافت ما با ایام بزرگداشت عملیات های دوران دفاع مقدس وارستگی و آراستگی درونی برای ما به همراه دارد.

وی یادآور شد: کارگروه بازخوانی عملیات ها با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس به منظور نقطه یابی محل شهادت شهدای مفقودالاثر استان تشکیل می گردد.

سلامی گفت: در حال حاضر عملیات عمرانی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان بالغ بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1679

به "30 عنوان کتاب مکتوب و 11 کتاب صوتی دفاع مقدس رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 عنوان کتاب مکتوب و 11 کتاب صوتی دفاع مقدس رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید