یونان آلمان را تهدید به بلوکه کردن دارایی هایش کرد

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: وزیر دادگستری یونان آلمان را تهدید کرد در صورتی که هیچ توافقی بین دولت یونان با آلمان بر سر بدهی های برلین به آتن بابت غرامت های جنگ جهانی دوم ایجاد نشود اموال آلمان را بلوکه کند.

یونان آلمان را تهدید به بلوکه کردن دارایی هایش کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، یونان آلمان را تهدید کرد در صورتی که به مسئله بدهی های خود بابت غرامت های جنگ جهانی دوم به یونان رسیدگی نکند اموال این کشور را بلوکه خواهد نمود.

به نوشته این نشریه آلمانی ظاهرا مناقشات بر سر غرامت های جنگ جهانی دوم بین یونان و آلمان بالا گرفته است و این در حالی است که مناسبات بین این دو کشور بر سر حل بحران بدهی های یونان که با روی کار آمدن دولت چپ گرای یونان تشدید شده بود همچنان ادامه دارد.

نیکوس پارسکوپولوس وزیر دادگستری یونان آلمان را تهدید نموده است در صورتی که هیچ توافقی بین آتن و برلین بر سر بدهی های آلمان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم ایجاد نگردد دارایی های آلمان را بلوکه خواهد نمود.

وی که در تلویزیون یونان سخن می گفت در عین حال گفت که تصمیم نهایی در این باره را کابینه تحت نخست وزیری آلکسیس تسیپراس خواهد گرفت.

مجلس یونان در حال حاضر مجددا مسئله غرامت های جنگ جهانی دوم که آلمان باید به یونان پرداخت کند را در دستور کار خود قرار داده است. برای این منظور مجلس این کشور یک کمیسیون متشکل از همه احزاب را تشکیل داده است.

مناسبات بین آلمان و یونان دهه هاست که بر سر این مسئله خدشه دار شده است. آلمان ادعا می نماید که این مسئلله فیصله یافته است.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در این باره گفته است که یک توافق بر سر غرامت های جنگ جهانی دوم که مربوط به سال 1960 می گردد همه خواسته های اصلی یونان را تحت پوشش قرار نداده است؛ از جمله غرامت بابت زیر ساخت های تخریب شده، غرامت های جنایات جنگی و بازگرداندن وامی که به یونان اشغال شده تحمیل شد.غیر نظامیان زیادی در جنگ جهانی دوم کشته شدند.

تسیپراس گفت: به این ترتیب ما قربانیان جنگ جهانی دوم و نازیسم را و همچنین مقاومت یونان را تمجید می کنیم.

نخست وزیر یونان همچنین یادآور شد که آلمان بعد از جنگ جهانی دوم با یک طرح کاهش بدهی ها مورد حمایت نهاده شد تا بتواند روی پای خود بایستد و شرایط اقتصادی خود را پایدار کند. از آن موقع دولت آلمان با حیله های قانونی و حقوقی کوشش می نماید تا با یونان درباره غرامت های جنگ جهانی دوم سخنی نگوید.

اولین آنالیز ها در این باره از طرف دولت یونان صورت گرفته است. بر اساس این آنالیز ها دیوان عالی کشور یونان این مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهد که چه اندازه بدهی احتاقتصادی بابت غرامت جنگی به گردن آلمان بوده و باید به یونان پرداخت کند.

اولین آنالیز ها در این باره مربوط به اوایل مارس 2013 است که به عنوان کاملاً سری طبقه بندی شد. البته روزنامه چاپ آتن To Vima این آنالیز را یکشنبه گذشته منتشر کرد. بر این اساس مجموع مطالبات یونان از آلمان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم حدود 269 تا 332 میلیارد یورو ارزیابی شده است. البته دولت آلمان این مسئله را فیصله یافته ارزیابی می نماید.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 453

به "یونان آلمان را تهدید به بلوکه کردن دارایی هایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان آلمان را تهدید به بلوکه کردن دارایی هایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید