گفتگوی پرتنش سناتورها با سفیر عربستان در آمریکا، در روابط با ریاض تجدیدنظر می کنیم

به گزارش آسمان تو، چند تن از سناتورهای آمریکایی در گفتگویی پرتنش با سفیر عربستان در آمریکا وی را تهدید کردند که به دنبال بازنگری در روابط ریاض واشنگتن هستند.

گفتگوی پرتنش سناتورها با سفیر عربستان در آمریکا، در روابط با ریاض تجدیدنظر می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، 13 تن از سناتورهای آمریکایی از ایالت های تولیدکننده نفت در جریان گفت وگوی پرتنش با سفیر عربستان ناراحتی خود را از قیمت نفت ابراز کردند و با لحنی تهدیدآمیز گفتند به دنبال تجدید نظر در روابط دیرین واشنگتن و ریاض هستند.

سناتور دن سالیوان از آلاسکا درباره گفت وگوی سناتورها با ریما بنت بندر آل سعود سفیر عربستان به سی ان ان گفت: اساساً ما قصد داریم نه تنها روابط با عربستان مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم بلکه درصدد هستیم اقداماتی اتخاذ کنیم تا فرایند تضعیف روابط دیرین آمریکا با این کشور آغاز شود.

سقوط قابل توجه قیمت نفت که تحلیلگران معتقدند یکی از دلایل آن تقابل نفتی عربستان و روسیه است، باعث شده تا استخراج نفت برای شرکت های تولیدکننده آمریکا بصرفه نباشد و در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

به گزارش سی ان ان، این سناتورها به شکلی فزاینده از سقوط قیمت نفت بر اثر جنگ قیمت بین روسیه و عربستان عصبانی هستند. آنها بیم آن دارند ادامه این فرایند به تولیدکنندگان آمریکایی لطمه بزند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1093

به "گفتگوی پرتنش سناتورها با سفیر عربستان در آمریکا، در روابط با ریاض تجدیدنظر می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی پرتنش سناتورها با سفیر عربستان در آمریکا، در روابط با ریاض تجدیدنظر می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید