گاف بزرگ ذوب آهن در ماجرای انتقال مطهری به استقلال، پایکوبی به ساز ارسلان

به گزارش آسمان تو، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن مدعی شده بندی در قرارداد ارسلان مطهری وجود داشته که به او اجازه می داد هر زمان که خواست قراردادش را فسخ کند، اما ظاهراً چنین چیزی در قرارداد او وجود نداشته است.

گاف بزرگ ذوب آهن در ماجرای انتقال مطهری به استقلال، پایکوبی به ساز ارسلان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, بحث جدایی ارسلان مطهری از ذوب آهن و انتقالش به استقلال در نیم فصل لیگ جاری از همان ابتدا با حاشیه های زیادی همراه بود. ذوبی ها به محض امضای قرارداد ارسلان با استقلال, جدایی او از اصفهانی ها را غیرقانونی دانسته و شکایت شان را به کمیته تعیین شرایط فدراسیون فوتبال بردند. البته با رأی کمیته تعیین شرایط شکایت باشگاه ذوب آهن رد و فسخ قرارداد مطهری درست تشخیص داده شد تا این مهاجم گلزن با خیال راحت به دنبال رؤیا هایش در تیم بزرگ پایتخت برود.

ارسلان مطهری تا حدی در استقلال خوب ظاهر و تبدیل به عصای دست فرهاد مجیدی در بازی های داخلی و آسیایی شد که حواشی و حرف و حدیث های این انتقال پر سر و صدا دیگر به گوش نمی رسید, تا اینکه شب گذشته جواد محمدی با حضور در یک برنامه تلویزیونی صراحتاً گفت: یکی از بندهای قرارداد ارسلان مطهری این بود که هر زمان خواست می تواند قراردادش را فسخ کند! (لینک مطلب)

این اظهارنظر مدیرعامل کنونی باشگاه ذوب آهن در حالی است که اسنادی از قرارداد مطهری با باشگاه ذوب آهن به دست خبرنگار خبرنگاران رسیده که نشان می دهد اصلاً چنین بندی برای جدایی این بازیکن در آن وجود ندارد و ادعای جواد محمدی خلاف واقعیت است. طبق بند 2 ماده 5 این قرارداد پرداخت ها طبق بند ب ماده 4 انجام خواهد شد و در صورت عدم پرداخت مطالبات در تاریخ های قیدشده قرارداد بدون هیچ قید و شرط فسخ خواهد شد, مسئله ای که در همه قرارداد های تحت نظر فیفا لحاظ می شود و اتفاق جدیدی نیست.

بنابراین ارسلان مطهری به دلیل عدم دریافت مطالباتش در موعد مقرر پیروز به دریافت فسخ شده است, نه به دلیل وجود بندی که این اجازه را به او داده باشد. با این وجود حرف و حدیث پیرامون مبلغ پرداخت شده به این بازیکن نیز حسابی سر و صدا کرده است. مسئولان باشگاه ذوب آهن تا تاریخ 98، 09، 16 طبق قرارداد 60 درصد را به مهاجم شان پرداخت نکرده اند و همین موضوع باعث از دست دادن او در بازار نقل وانتقالات نیم فصل شده است.

نکته جالب تر اینکه ذوبی ها بعد از فسخ قرارداد این بازیکن برای اینکه مانع جدایی او شوند, 10 درصد دیگر (250 میلیون تومان) به حساب او واریز می کنند تا پرداختی های خود را به حدنصاب تعهد شان برسانند، اما این 250 میلیون نوش دارویی بعد از مرگ سهراب بود که مانعی برای جلوگیری از خروج ارسلان از اصفهان نشد و این تنها گاندو ها بودند که علاوه بر پرداختی های قبل 250 میلیون دیگر نیز از جیب خرج کردند, آنهم بدون اینکه آورده ای برای حفظ ارسلان داشته باشند.

مورد دیگری که در این ماجرا وجود دارد, این است که وقتی مسئولان باشگاه ذوب آهن 10 درصد دیگر - حتی بعد از اقدام مطهری برای جدایی - به او پرداخت می کنند, علم بر شروط قرارداد برای فسخ داشته اند. بنابراین طبق گفته جواد محمدی اگر بندی در قرارداد مطهری وجود داشته که به او اجازه می داد قراردادش را فسخ کند, دیگر توجیهی برای پرداخت 10 درصد دیگر وجود نداشته است, چراکه مطهری طبق اظهارنظر محمدی, چه با دریافتی کامل چه بدون دریافتی کامل حق فسخ داشته است!

این در حالی است که پیش از این قرارداد سایر بازیکنان همیشه در ذوب آهن به نوعی بسته می شد که بازیکنی نمی توانست بدون اجازه باشگاه به تیمی دیگری برود, مثال این مورد رضا شکاری بود که بعد از انتقال به لیگ روسیه در زمان مدیریت قبلی, سعید آذری توانست حق باشگاه را از این انتقال دریافت کند و حالا جدایی ارسلان از استقلال می تواند یک گاف بزرگ برای مدیران ذوب آهن باشد, گافی که به قیمت از دست دادن یکی از کاندیداهای آقای گلی فصل تمام شد.

تصویر صفحه تعهدات باشگاه به بازیکن و در ادامه صفحه نحوه پرداخت حق و حقوق بازیکن را در زیرمشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1246

به "گاف بزرگ ذوب آهن در ماجرای انتقال مطهری به استقلال، پایکوبی به ساز ارسلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاف بزرگ ذوب آهن در ماجرای انتقال مطهری به استقلال، پایکوبی به ساز ارسلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید