کیپ ورد می تواند تاجر نزدیک به مادورو را تا زمان استرداد 40 روز نگه دارد

به گزارش آسمان تو، دادگاهی در مجمع الجزایر کیپ ورد (دماغه سبز) در حکمی گفت، این کشور غرب آفریقا می تواند تا زمان ارائه درخواست رسمی استرداد از سوی آمریکا، تاجر نزدیک به رئیس جمهور ونزوئلا را که اخیرا بازداشت کرده، به مدت 40 روز در بازداشت نگه دارد.

کیپ ورد می تواند تاجر نزدیک به مادورو را تا زمان استرداد 40 روز نگه دارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکس ساب، شهروند کلمبیایی که پاسپورت ونزوئلایی هم دارد و به گفته دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در مأموریتی برای تأمین مواد غذایی و دارو قرار داشته، روز شنبه در مجمع الجزایر کیت ورد بازداشت شد.

خوزه لاندیم، دادستان مجمع الجزایر کیپ ورد پیش از آغاز جلسه دادگاه به رادیو ملی گفت: کشوری که خواستار استرداد یک زندانی باشد 18 روز فرصت دارد تا درخواست رسمی را ارائه کند اما این بازه زمانی می تواند تا 40 روز نیز افزایش یابد.

تلویزیون ملی کیپ ورد، الکس ساب را در حالی که به دست هایش دستبند زده بودند نشان داد که توسط دو افسر پلیس به داخل ساختمانی اسکورت می شد.

مقامات آمریکا و مجمع الجزایر کیپ ورد گفتند که ساب براساس اخطار قرمز پلیس اینترپل که با توجه به کیفرخواست آمریکا برای وی صادر شده بود، بازداشت شد. آمریکا وی را به پولشویی متهم کرده و تحریم هایی را علیه وی اعمال کرده است.

این در حالی است که ونزوئلا که این بازداشت را یک بازداشت خودسرانه خوانده تأکید کرده که ساب در هنگام بازداشت به عنوان نماینده دولت کاراکس فعالیت می کرد تا بتواند مواد غذایی، دارو و دیگر کالاهای بشردوستانه را به دست آورد و به ونزوئلا در مبارزه با پاندمی کرونا کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1253

به "کیپ ورد می تواند تاجر نزدیک به مادورو را تا زمان استرداد 40 روز نگه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیپ ورد می تواند تاجر نزدیک به مادورو را تا زمان استرداد 40 روز نگه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید