کیتارویچ و میلانویچ به دوردوم انتخابات کرواسی راه یافتند

به گزارش آسمان تو، با شمارش 99 درصد آرا انتخابات ریاست جمهوری کرواسی، رئیس جمهور فعلی این کشور به همراه نخست وزیر پیشین به دور دوم راه یافتند و یک خواننده کروات با شعار های افراطی سوم شد.

کیتارویچ و میلانویچ به دوردوم انتخابات کرواسی راه یافتند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، با شمارش 99 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری کرواسی زوران میلانویچ نخست وزیر سابق و نامزد حزب سوسیال دموکراتیک بیشترین رای را از آن خود کرد اما در نهایت انتخابات به دور دوم کشیده شد.

براساس گزارش رویترز، بنا به اعلام کمیسیون انتخابات کرواسی، میلانویچ 29.5 درصد آرا را به خود اختصاص داده است در حالیکه کالیندا کیتارویچ رئیس جمهور فعلی این کشور از حزب راست میانه پیروز به کسب 26.7 درصد آرا شد. میروسلاو اسکرو یک خواننده محبوب در کرواسی که به صورت مستقل اما با وعده های افراطی در این انتخابات شرکت نموده بود نیز 24.4 درصد آرا را کسب کرد و در صندلی سوم نهاده شد. از جمله شعارهای وی اعزام سربازان ارتش برای مقابله با ورود مهاجران به مرزهای کرواسی و همچنین عفو یک جنایتکار جنگی در این کشور بود.

ناظران سیاسی در کرواسی کسب یک چهارم آرا از سوی این خواننده را قابل توجه خوانده و آن نشانه ای از حرکت کرواسی به سمت افراط گرایان راست گرا می دانند.

بدین ترتیب میلانویچ به همراه کیتارویچ به دور دوم انتخابات راه یافته اند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کرواسی قرار است در روز 5 ژانویه 2020 برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 672

به "کیتارویچ و میلانویچ به دوردوم انتخابات کرواسی راه یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیتارویچ و میلانویچ به دوردوم انتخابات کرواسی راه یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید