پناهگاه کاخ سفید؛ جایی که ترامپ و جورج بوش به آن فرار کردند

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران، القدس العربی آورده است: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال تشدید اعتراضات در نزدیکی کاخ سفید از سوی نیروهای ویژه حفاظت از رئیس جمهور آمریکا به مخفیگاهی سری در زیر ساختمان کاخ سفید منتقل شد.

پناهگاه کاخ سفید؛ جایی که ترامپ و جورج بوش به آن فرار کردند

هر چند وی یکساعت بیشتر در این مخفیگاه نماند اما همین کافی بود که این مخفیگاه و تاریخ آنکه به جنگ جهانی دوم بر می گردد و جورج بوش در جریان حملات یازده سپتامبر از آن استفاده کرد، بر سر زبان ها بیافتد.

این رسانه می نویسد: این پناهگاه سری که ترامپ به آن منتقل شد(PEOC) نام دارد و دربخش شرقی ساختمان کاخ سفید واقع شده است و یکی از پناهگاه های امن برای حمایت از رئیس جمهور آمریکاست. این پناهگاه مخصوص مرکز عملیات ویژه ریاست جمهوری است و تاریخ آن به جنگ جهانی دوم بر می گردد که برای حفاظت از جان فرانکلین روزولت از بیم حملات آلمان نازی بنا شد و در سال 1950 در دوره ریاست جمهوری هری ترومن توسعه داده شد و بعدها برای تحمل حملات هسته ای مستقیم تجهیز شد.

به نوشته این رسانه؛ این ساختمان مرکز ارتباطات پیشرفته ای دارد و امکان استفاده از آن به شکل جداگانه از کاخ سفید در (صورت رخنه امنیتی) به منظور ارتباط با همه سرویس های امنیتی در آمریکا وجود دارد. این پناهگاه ویژه حفاظت برای مدت طولانی نیست اما برای پناه دادن رئیس جمهور و خانواده و معاون و تیم ریاستی تا زمان انتقال به پناهگاه دیگر کفایت می کند.

القدس العربی گزارش داد: این ساختمان چندین بار توسعه و نوسازی شده است که آخرین آن در زمان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود که هزینه ای بالغ بر 376 میلیون دلار صرف آن شد. این ساختمان همچنین مرکز عملیات و سالن اجتماعات با گنجایش 16 نفر را دارد و شامل دیوار با صفحه های بزرگ رصد است و با یگان مهندسی ارتش آمریکا در ارتباط است. رئیس جمهور می تواند از طریق راه پله مخفی، به این پناهگاه دسترسی پیدا کند.

این رسانه می نویسد: این پناهگاه همچنین با شبکه تونل های مخفی که به سال 1950 برمی گردد به ساختمان کپیتال (شامل کنگره و دادگاه عالی آمریکا) و منزل معاون رئیس جمهور و وزارت دفاع (پنتاگون) طبق منابع تأیید نشده، متصل است.

القدس العربی نوشت: در جریان حوادث یازده سپتامبر 2001، جورج بوش و معاونش دیک چنی به این پناهگاه رفتند و با مسئولان امنیت ملی نشست برگزار کردند. لورا بوش در خاطرات خود در سال 2010 آورده است: رسیدن به پناهگاه کاخ سفید عبور از دربهای فولادی محکم را برای رسیدن به ساختمانی که شامل سالن اجتماعات بدون پنجره و صفحه های بزرگ و مرکز ارتباطات پیشرفته است، طلب می کند.

این رسانه در انتها به خشم دونالد ترامپ از درز خبر انتقال وی به پناهگاه مخفی زیر کاخ سفید هم اشاره کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1212

به "پناهگاه کاخ سفید؛ جایی که ترامپ و جورج بوش به آن فرار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناهگاه کاخ سفید؛ جایی که ترامپ و جورج بوش به آن فرار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید