پمپئو از اقدام اروپا علیه ونزوئلا استقبال کرد

به گزارش آسمان تو، فارس نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا ضمن استقبال از تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه مقامات دولت ونزوئلا، خواهان افزایش فشار به دولت نیکلاس مادورو شد.

پمپئو از اقدام اروپا علیه ونزوئلا استقبال کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود ضمن استقبال از تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا، خواهان افزایش فشارها بر دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا شد.

خبرگزاری روسی تاس گزارش کرد، اتحادیه اروپا در تاریخ 27 سپتامبر 2019 (پنجم مهرماه) لیست مقام های تحریم شده ونزوئلا را از 18 تن به 25 تن بسط داد.

پامپئو در توییتر خود ضمن اتهام زنی به مقامات دولت ونزوئلا اینگونه نوشت: ما از تحریم های جدید علیه مقامات رژیم مادورو که در شکنجه و نقض حقوق بشر مشارکت داشتند، استقبال می کنیم.

وی سپس با تأکید بر ادامه فشارها به دولت مادورو ادعا کرد: ما باید به افزایش فشار بر مادورو و دوستان نزدیک به وی ادامه دهیم تا ونزوئلا را از کابوسی که آنها بر مردمشان تحمیل نموده اند، رها سازیم.

در سال 2018، اتحادیه اروپا، 18 تن از مقامات ونزوئلا را در لیست تحریم های خود قرار داد و در 27 سپتامبر امسال میلادی، این لیست را به 25 نفر بسط داد.

طبق این گزارش، در میان افراد و شخصیت هایی که در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته اند، نمایندگانی از نیروهای امنیتی ونزوئلا و اطلاعات این کشور به چشم می خورند و اتحادیه اروپا، اتهام شکنجه و نقض حقوق بشر علیه این افراد مطرح نموده است.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور، سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

از آن موقع به بعد، واشنگتن تمامی کوشش خود را به کار گرفته است تا با تحمیل فشارهای مالی به دولت ونزوئلا، مادورو را وادار به کناره گیری از قدرت کند.

با اینحال، مادورو هشدار داده است که ونزوئلا برای مقابله با هرگونه مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین آمادگی دارد. (جزئیات بیشتر)

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 534

به "پمپئو از اقدام اروپا علیه ونزوئلا استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو از اقدام اروپا علیه ونزوئلا استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید