سرانجام تجاوز و محاصره یمن مهمتر از توقف فروش تسلیحات است

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، یک مقام یمنی از تصمیم دولت ایتالیا مبنی بر توقف فروش تسلیحات به ائتلاف متجاوز به یمن استقبال کرد و از کشورهای حامی این ائتلاف خواست حمایت از آن را متوقف نمایند.

سرانجام تجاوز و محاصره یمن مهمتر از توقف فروش تسلیحات است

حمید الرفیق مشاور حقوقی وزارت حقوق بشر یمن در مصاحبه با المسیره تاکید نمود: اقدام ایتالیا هرچند با تاخیر اجرا شده اما مثبت است و از کشورهای حامی ائتلاف متجاوز می خواهیم که فروش تسلیحات را متوقف نمایند.

وی همچنین اضافه کرد: اقدامات برای توقف قراردادهای تسلیحاتی مورد استقبال است اما مهم تر از آن توقف تجاوز و برطرف محاصره یمن است.

الرفیق ادامه داد: بستن فرودگاه صنعا و محاصره ملت یمن توسط کشورهای متجاوز قربانیانی بیشتر از قربانیان تسلیحات بر جا گذاشته است.

این مقام یمنی در عین حال توضیح داد که کسانی که از ائتلاف متجاوز سعودی با سلاح و موضع گیری حمایت می نماید طبق قوانین بین المللی شریک جرم هستند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم پیش از این به تصمیم ایتالیا مبنی بر توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات واکنش نشان داده بود.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد که تصمیم ایتالیا مبنی بر توقف فروش سلاح به کشورهای متجاوز به یمن، گامی مثبت است.

وی ادامه داد: این گام ایتالیا به حمایت از غیرنظامیان و فرایند صلح در یمن یاری خواهد نمود.

روز آدینه، ایتالیا خاطرنشان کرد که صادرات سلاح به عربستان و امارات را به صورت کامل به حالت تعلیق درآورده است.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نموده بود: وزارت امور خارجه اجرای بعضی از قراردادهای فروش سلاح های آمریکا به کشورهای خارجی را به طور موقت متوقف نموده است و این کار به علت اعطای فرصت به دولت برای بازنگری در آنهاست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تعیین نکرد که کدام یک از قراردادهای تسلیحاتی موقتاً مسدود شده است.

آنتونی کاپاچیو، یک خبرنگار دفاعی در توییتی نوشت: دولت بایدن فروش جنگنده های اف 35 به امارات متحده عربی را به طور موقت متوقف نموده و فروش مهمات به عربستان سعودی نیز در دست آنالیز است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1643

به "سرانجام تجاوز و محاصره یمن مهمتر از توقف فروش تسلیحات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام تجاوز و محاصره یمن مهمتر از توقف فروش تسلیحات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید