وزیر اقتصاد سابق آلمان خواهان خاتمه یورو شد

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: وزیر اقتصاد سابق آلمان با توجه به بحران یونان یورو را یک عقب گرد در پروژه هماهنگی اروپایی دانسته و خواهان انتها ارز مشترک اروپایی شد.

وزیر اقتصاد سابق آلمان خواهان خاتمه یورو شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسکار لافونتاین وزیر اقتصاد سابق آلمان و رئیس سابق حزب چپ این کشور در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل با توجه به بحران یونان خاتمه یورو را به عنوان ارز مشترک اروپایی خواهان شده گفت: یورو یک گام رو به عقب در پروژه تاریخی هماهنگی اروپایی است.

وی اضافه کرد: یورو شکست خورده است و ما نباید خود را فدای این پروژه کنیم.

این سیاستمدار اروپایی خواهان بازگشت کشورهای اروپایی به ارز سابق شده درباره یونان نیز گفت: یونان تنها در صورتی از نظر اقتصادی دوباره سر پا شده و روی پای خود می ایستد که یک ارز شخصی را ایجاد کند. این مهم است که یونان دوباره شایستگی رقابت در راستای تولیدات خود را به دست آورد.

لافونتاین همچنین توضیح داد که این کاملاً معین است که یونان در شرایط فعلی که یک ارز انعطاف ناپذیر دارد نمی تواند هیچ موفقیت اقتصادی به دست آورد.

یش از 61 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه گذشته با شرایط درخواستی وام دهندگان بین المللی برای اعطای کمکهای اقتصادی جدید به این کشور مخالفت کردند. نتایج این همه پرسی احتمال خروج یونان از منطقه یورو و بازگشت به سیستم پولی دراخما را تقویت نموده است.

اتحادیه اروپا تا یکشنبه به یونان مهلت داده است که پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه داده و به توافقی با وام دهندگان بین المللی دست یابد.

یونان به خاطر بحران بدهی در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبه رو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1148

به "وزیر اقتصاد سابق آلمان خواهان خاتمه یورو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد سابق آلمان خواهان خاتمه یورو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید