ورود نظامیان آمریکایی از عراق به سوریه ، تداوم نبرد ترکیه و قسد در شمال سوریه

به گزارش آسمان تو، منابع خبری از ورود یک ستون نظامی ارتش آمریکا از خاک عراق به سوریه خبر دادند.

ورود نظامیان آمریکایی از عراق به سوریه ، تداوم نبرد ترکیه و قسد در شمال سوریه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، یک ستون از نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک عراق وارد استان الحسکه سوریه شدند.

به نوشته سانا، این ستون متشکل از یازده خودرو از جمله تانکر و کامیون حامل تجهیزت نظامی از گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز عراق و سوریه، وارد استان الحسکه شدند.

تداوم نبرد ترکیه و قسد در شمال سوریه

نبردهای شدید بین نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان موسوم به گروه سوریه دموکراتیک (قسد) در اطراف شهرک تل تمر در حومه شمال غربی الحسکه و جاده بین المللی مجاور آن ادامه دارد.

این نبردها درپی اختلاف بین آنکارا و مسکو درباره تل تمر انجام شده است که در محدوده منطقه توافقنامه آتش بس روسیه و ترکیه واقع شده است. این توافقنامه بر آتش بس و عقب نشینی قسد از جاده بین المللی و تمام شهرک تل تمر و اطراف آن و تحویل این شهرک به ارتش سوریه درمقابل عقب نشینی مشابه گروههای مسلح مورد حمایت آنکارا به سمت حومه رأس العین و شمال جاده بین المللی تأکید می نماید.

روسیه به طور کامل سیطره ترکیه بر منطقه راهبردی تل تمر را رد می نماید، این درحالی است که آنکارا نیروهای پشتیبانی بیشتری به مرز خود با سوریه برای حمایت از نیروهایش در این منطقه گسیل داشته است.

شهرک تل تمر از اولین مناطقی است که نیروهای ارتش سوریه براساس توافقنامه بین دمشق و قسد همزمان با یورش ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه در نهم اکتبر گذشته وارد آن شدند.

شهرک راهبردی تل تمر شاهراه مواصلاتی استان الحسکه است و جاده حلب به الحسکه و القامشلی از آنجا منشعب می گردد و جاده رأس العین الحسکه از آن عبور می نماید. تل تمر در فاصله 40کیلومتری الحسکه و 35کیلومتری رأس العین قرار داد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 701

به "ورود نظامیان آمریکایی از عراق به سوریه ، تداوم نبرد ترکیه و قسد در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود نظامیان آمریکایی از عراق به سوریه ، تداوم نبرد ترکیه و قسد در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید