واکنش منیژه حکمت به بخشودگی مالیاتی هنرمندان

به گزارش آسمان تو، منیژه حکمت خطاب به نوبخت گفت: بخشودن مالیات هنرمندان اگر باج انتخاباتى به یکى از گروه هاى مرجع جامعه نباشد مسلما نشانه سردرگمى و عدم شناخت از هدف و کارکرد مالیات است.

واکنش منیژه حکمت به بخشودگی مالیاتی هنرمندان

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، منیژه حکمت کارگردان سینما و از هواداران جریان اصلاحات که پیش از این طی یادداشتی در روزنامه شرق با تیتر این رای از سر ناچاری نیست نوشته بود: جهت پیشرفت ما، جهت بهترشدن شرایط زندگی ما، از صندوق رأی می گذره. البته این نظر منه! اگه شما جهت بهتری سراغ دارید اعلام کنید. من به اصلاحات ایمان دارم و با همه انتقادی که به دولت آقای روحانی و مسئولان سینمایی ایشون داشتم و دارم، دولت ایشون رو ادامه جهت اصلاحات می دونم و باز هم به آقای روحانی قاطعانه رأی میدم. این رأی از سر ناچاری نیست. رأیی آگاهانه است، چراکه من هنوز شرایط مالی، امنیتی، اجتماعی، بین المللی، فرهنگی، فساد سیستماتیک و... رو در سال 92 فراموش نکرده ام. سالی که با هزار امید به دولت امید رأی دادم و امروز در بهار 96 رسما اعلام می کنم که هرچند دل خسته و دل شکسته باشم، اما من به دولت امید امیدوارم. امروز در یادداشت انتقادی به خبر معافیت مالیاتی هنرمندان واکنش نشان داد و آن را در جهت تخریب جامعه هنری دانست.

بنا بر این گزارش، حکمت نوشته است: بخشودن مالیات هنرمندان اگر باج انتخاباتى به یکى از گروه هاى مرجع جامعه نباشد مسلما نشانه سردرگمى و عدم شناخت از هدف و کارکرد مالیات است و اعلام آن در این زمان و در این شرایط وخیم اقتصادى نهایت بد سلیقگى است. ظاهرا جناب نوبخت مثل بقیه همفکرانشان در دولت وقت و حوصله فکر کردن به عواقب راهکار هاى خلق الساعه و نبوغ آمیزشان را ندارند و ساده ترین راه را برگزیده اند، یعنى یک کاسه کردن درآمد هاى بشدت ناهمگون و حکم واحد بر آنان راندن، در حالیکه ناگفته پیداست که این چنین بذل و بخشش در شرایط امروز ما نتیجه اى جز افزایش شکاف طبقاتى و فقیر تر شدن اقشار کم درآمد عرصه هنر ندارد و سود هنگفتش مستقیما به جیب همان صاحبان دستمزدهاى میلیاردى و سرمایه هاى ناسالم موجود در این حوزه خواهد رفت. بعید میدانم درک این موضوع احتیاج به هوش زیادى داشته باشد مگر آنکه نیت دیگرى پشت ماجرا باشد که قرار است هنرمندان وجه المصالحه آن قرار گیرند. آقاى نوبخت همه ما شرایط سختى را میگذرانیم آن را با این تصمیم هاى ناپخته سخت ترنکنید مثل همه ممالک جهان مالیاتتان را درست بگیرید و با تدبیر به کار زنید البته اگرهنوز تدبیرى باقى مانده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 730

به "واکنش منیژه حکمت به بخشودگی مالیاتی هنرمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش منیژه حکمت به بخشودگی مالیاتی هنرمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید