وام تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب دیده فرهنگی و هنری خراسان رضوی

به گزارش آسمان تو، رئیس طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع کلیه کسب و کار های فرهنگی و هنری استان که در بحران کرونا آسیب دیده اند می رساند، برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند.

وام تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب دیده فرهنگی و هنری خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار از ، مهدی یونسی رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کار های فرهنگی هنری به شدت آسیب دیده در بحران کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا نموده است.

او اضافه کرد: سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir/ برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و رشته های کسب و کار های آسیب دیده در سامانه تعریف شده که باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنن

رئیس گروه طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کسب و کار هایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی (بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش فرمایی می توانند ثبت نام و تسهیلات دریافت نمایند.

یونسی با بیان این که 20 بانک و موسسه اقتصادی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است اعلام کرد: متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل نمایند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را شروع نمایند.

او در مورد شرایط استفاده از این تسهیلات برای متقاضیان دارای کد کارگاهی توضیح داد: فعال بودن کسب و کارها و استفاده نکردن از بیمه بیکاری از سال گذشته تا به امروز از شرایط دریافت تسهیلات است.

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید نمود: مبلغ تسهیلات برای واحد های تعطیل شده اجباری مبلغ 16 میلیون تومان و برای واحد های کسب و کاری فعال تعطیل نشده به ازای هر فرد شاغل 12 میلیون تومان است.

یونسی اظهار کرد: برای کسب و کار های قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی؛ برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی 60 میلیون ریال، برای واحد های کسب و کار هایی که امکان اثبات رابطه کارفرما -کارکن وجود ندارد صرفا به کارفرما مبلغ 60 میلیون ریال و برای واحد های کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل 80 میلیون ریال پرداخت می گردد.

:
  • چه مشاغلی مشمول دریافت تسهیلات کرونایی می شوند؟

    او با بیان این که وثیقه های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کار ها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، اضافه کرد: سود تسهیلات 12 درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری، در 24 قسط پیش بینی شده است.

برای اطلاع از شیوه نامه ها و وثیقه های لازم به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه فرمایند.

/ ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1284

به "وام تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب دیده فرهنگی و هنری خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب دیده فرهنگی و هنری خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید