واشنگتن: خلیلزاد کوشش می نماید از طالبان برای کاهش خشونت ها تعهد بگیرد

به گزارش آسمان تو، معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی و جنوبی گفت که نماینده ویژه این کشور در ملاقات با طالبان در حال کوشش است تا از آن ها بابت کاهش خشونت ها تعهد بگیرد.

واشنگتن: خلیلزاد کوشش می نماید از طالبان برای کاهش خشونت ها تعهد بگیرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی و جنوبی پس از سفر به هند، بنگلادش و پاکستان در یک نشست خبری ضمن قدردانی از اقدامات پاکستان در راستای فرایند صلح افغانستان گفت که اسلام آباد از اهرم های مهمی برای ارتقاع امنیت و ثبات در افغانستان برخوردار است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، ولز درباره فرایند صلح افغانستان به خبرنگاران گفت: زلملی خلیلزاد و تیمش در دوحه حضور دارند. آن ها طالبان را تشویق می نمایند تا برای کاهش حملات تعهد دهند تا افغان ها بتوانند با یکدیگر بر سر میز مذاکره بنشینند و این فرایند ادامه دارد.

این در حالی است که طالبان اخیراً در بیانیه ای گفت که با طرح کاهش خشونت ها موافقت نموده اما آمریکایی ها با طولانی کردن این مذاکرات به دنبال اهداف دیگری هستند.

طالبان گفته بود: طرف آمریکایی می خواهد در تعریف کاهش خشونت وقت بیشتری را هدر دهد در حالی که این تنها بخش کوچکی از مطالبه کابل است که به عنوان ابزاری برای جلوگیری از صلح استفاده می گردد.

بعضی رهبران سیاسی و احزاب افغانستان نیز دولت افغانستان را به کوشش برای ایجاد مانع در راستا صلح متهم می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 880

به "واشنگتن: خلیلزاد کوشش می نماید از طالبان برای کاهش خشونت ها تعهد بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: خلیلزاد کوشش می نماید از طالبان برای کاهش خشونت ها تعهد بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید