نگرانی ریاض از تحولات هسته ای ایران

به گزارش آسمان تو، وزارت خارجه عربستان نسبت به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران ابراز نگرانی کرد.

نگرانی ریاض از تحولات هسته ای ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای گفت که این کشور با نگرانی تحولات کنونی برنامه هسته ای ایران که آخرین آن ها افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به 60 درصد است را دنبال می نماید و ادعا کرد: این امر را نمی توان برای استفاده در موارد مسالمت آمیز به شمار آورد.

در این بیانیه آمده است : عربستان از ایران می خواهد که با تشدید تنش مقابله کند و منجر به افزایش ناامنی و بی ثباتی در منطقه نگردد و با جدیت وارد مذاکرات کنونی گردد.

عربستان سعودی همچنین تاکید نموده است که برنامه هسته ای ایران باید در چارچوب خواسته های جامعه بین المللی و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد و گفته است که این امر صلح و امنیت را در منطقه و دنیا محقق می نماید و انتشار سلاح کشتار جمعی را متوقف می نماید.

عربستان سعودی تاکید نموده است که جامعه بین المللی باید نگرانی های کشورهای منطقه نسبت به اقدامات ایران از جمله برنامه هسته ای را جدی بگیرد و به توافقی با تهران برسد که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای گردد.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای ادامه گفت وگوها و نشست کمیسیون مشترک برجام به وین رفته است، روز گذشته از شروع غنی سازی 60 درصد اورانیوم در کشور اطلاع داد.

سید عباس عراقچی در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که ایران غنی سازی 60 درصدی را شروع می نماید.

عراقچی همچنین گفت: یک هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1757

به "نگرانی ریاض از تحولات هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی ریاض از تحولات هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید