نمک زدایی از نفت با فناوری بومی جهاد دانشگاهی

به گزارش آسمان تو، دکتر حمیدرضا طیبی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون محققان جهاددانشگاهی پیروز به ساخت دستگاهی برای اولین بار در کشور شده اند که می تواند نمک زدایی از نفت را انجام دهد.

نمک زدایی از نفت با فناوری بومی جهاد دانشگاهی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وی اضافه کرد: قرار است تا شهریور ماه اقدامات مربوط به تامین اقتصادی این سیستم که قرارداد آن با وزارت نفت در بهمن ماه سال 98 منعقد شد، انجام بگیرد و آغاز به ساخت آن کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این پروژه 15 ماهه است، اعلام کرد: تامین منابع اقتصادی این پروژه از صندوق توسعه ملی است که در حال رایزنی هستیم.

وی درباره مبلغ این قرارداد گفت: قراردادی که با وزارت نفت منعقد کردیم برابر با 70 میلیون دلار است که قرار است این دستگاه دو خط 25 هزار بشکه ای نفت را نمک زدایی کند.

طیبی اضافه کرد: امیدوار هستیم بعد از تامین اقتصادی از شهریورماه آغاز به بهره برداری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همواره نمک زدایی از نفت خام انجام می گیرد که به روش های مختلف و با دستگاههای مختلف خارجی هستند اما این روش کاملا بومی و با دستگاه ایرانی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1341

به "نمک زدایی از نفت با فناوری بومی جهاد دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمک زدایی از نفت با فناوری بومی جهاد دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید