نمایندگان چین و روسیه قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز پنج شنبه نمایندگان کشورهای چین و روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا رأی منفی دادند؛ قطعنامه ای که خواهان برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ونزوئلا و دسترسی بدون محدودیت این کشور به کمکهای به اصطلاح بشردوستانه غرب می گردد!

نمایندگان چین و روسیه قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند

در حالی که پیش نویس قطعنامه مذکور مجموعاً نُه رأی بدست آورد، نمایندگان چین و روسیه آن را وتو کردند؛ نماینده آفریقای جنوبی به متن این پیش نویس رأی منفی داد و نمایندگان کشورهای اندونزی، گینه استوایی و سواحل عاج نیز به آن رأی ممتنع دادند.

لازم به ذکر است که با تشدید بحران سیاسی در کشور ونزوئلا و اعلام ریاست جمهوری خودخوانده از سوی خوآن گوآیدو رهبر مخالفان دولت قانونی نیکلاس مادورو در این کشور، قدرتهای دنیا در قبال این بحران سیاسی به صف بندی در برابر یکدیگر دست زده اند: در شرایطی که آمریکا گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می شناسد، دولتهای پکن و مسکو نسبت به هرگونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا به شدت هشدار می دهند.

با تور چین سفر کنید

در همین ارتباط، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت که مقامات مسکو به شدت نگران این واقعیت هستند که نشست امروز [شورای امنیت] ممکن است به مثابه گامی در جهت تمهید و تدارک یک مداخله عینی و نه بشردوستانه مورد سوء استفاده قرار گیرد... آنهم به دلیل عجز و درماندگی ادعایی شورای امنیت در حل و فصل وضعیت کنونی در ونزوئلا.

از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا گفته است که در برخورد با بحران ونزوئلا، تمامی گزینه ها بر روی میز قرار گرفته است؛ هرچند که الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اتهامات مسکو در خصوص قصد واشنگتن برای مداخله نظامی در این کشور آمریکای لاتین را به شدت رد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 175

به "نمایندگان چین و روسیه قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان چین و روسیه قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید