نامه بدون امضای جانسون به تاسک رسید

به گزارش آسمان تو، ایسنا نوشت: براساس اعلام یک منبع وابسته به دولت انگلیس بوریس جانسون یک نامه امضا نشده به اتحادیه اروپا فرستاده و در آن درخواست به تعویق انداختن برگزیت را مطرح نموده اما در نامه امضا شده دیگری همراه با آن، گفته خواهان چنین تعویقی نیست.

نامه بدون امضای جانسون به تاسک رسید

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در نامه ای بدون امضا از اتحادیه اروپا خواست برگزیت را عقب بیاندازد اما در یک نامه ثانوی همراه با آن که امضا شده، گفت هرگونه تاخیر در این کار را اشتباه می داند.

نامه اول نخست وزیر انگلیس به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، خواهان به تعویق انداختن فرآیند برگزیت می گردد. او بر اساس قانون موسوم به بن که ماه پیش در مجلس تصویب شد موظف به این کار است.

نسخه اصلی و نسخه الکترونیکی (ایمیل) این نامه از سوی تیم بارو، نماینده انگلیس در بروکسل، منتقل شد.

جانسون علاوه بر این نامه دو سند دیگر تحویل اتحادیه اروپا داده است.

سند اول یاداشتی از سوی بارو است که شرح می دهد نامه به معنی اطاعت از قانونی است که مورد توافق مجلس بریتانیا نهاده شد اما نامه دوم از طرف جانسون، که این بار امضا شده، شرح می دهد که به عقیده او تاخیر در اجرای برگزیت غلط است.

این نامه همچنین از رهبران اتحادیه اروپا درخواست می نماید از نمایندگان مجلس انگلیس بخواهند در تصمیم خود تجدید نظر نمایند و فورا به توافقی که اخیرا جانسون و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت منعقد نموده اند رای دهند.

بوریس جانسون به موجب یک قانون که از سوی مخالفانشان در مجلس انگلیس تصویب شد ملزم به درخواست از اتحادیه اروپا برای به تعویق انداختن ضرب الاجل فعلی برگزیت در تاریخ 31 اکتبر و موکول کردنش به 31 ژانویه شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که قانونگذاران انگلیسی کوشش او برای تصویب توافق برگزیتش با اتحادیه اروپا را ناکام گذاشتند.

به گزارش رویترز، یک منبع وابسته به دولت انگلیس اظهار کرد: بوریس جانسون مجموعا سه نامه برای دونالد تاسک رییس شورای اروپا فرستاده است شامل یک فتوکپی از نامه ای که قانون بن او را مجبور به نوشتن نامه نموده است؛ یک یادداشت پوششی متعلق به فرستاده انگلیس به اتحادیه اروپا و نامه امضا شده سوم که در آن او گفته خواهان این تمدید نیست.

جانسون در این نامه سوم که از سوی خبرنگار فایننشال تایمز در بروکسل در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد نوشته است: من از زمانی که نخست وزیر شدم تصریح کردم و به مجلس نیز تصریح نموده ام که از نظر من و همچنین بر مبنای موضع دولت، تمدید دوباره ضرب الاجل برگزیت، به منافع بریتانیا و شرکای ما در اتحادیه اروپا و روابط میان ما آسیب وارد خواهد نمود.

جانسون گفت، اطمینان دارد که پروسه به خاتمه رساندن قانون برگزیت در مجلس کشورش تا قبل از 31 اکتبر تکمیل خواهد شد.

انتظار می رود دونالد تاسک، درباره تمدید این مهلت با سران اتحادیه اروپا رایزنی کند.

دونالد تاسک گفت: این درخواست را از جانب جانسون دریافت نموده است.

او در توییتر اظهار کرد: من اکنون آغاز به رایزنی با رهبران اتحادیه اروپا در مورد چگونگی واکنشمان می کنم.

بوریس جانسون امیدوار بود روز شنبه قانونگذاران مجلس خاتمه از توافق برگزیتی که او اخیرا با رهبران اتحادیه اروپا منعقد کرد حمایت نمایند، اما این قانونگذاران لایحه ای را با 322 رای موافق به 306 رای مخالف تصویب نموده و خواهان اصلاحیه ای شدند که جانسون را مجبور به درخواست از اتحادیه اروپا برای تاخیر در اجرای برگزیت می نماید.

این در حالی است که جانسون بر وعده اش برای عملی کردن برگزیت تا تاریخ 31 اکتبر تاکید نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 625

به "نامه بدون امضای جانسون به تاسک رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه بدون امضای جانسون به تاسک رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید