مصوبه ستاد کرونا درباره اجاره بهای مسکن از فردا اجرا می گردد

به گزارش آسمان تو، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مشاوران املاک در سراسر کشور برای هرگونه تمدید قرارداد و تنظیم قرارداد های جدید برای اجاره مسکن باید براساس مصوبه ستاد کرونا اقدام نمایند.

مصوبه ستاد کرونا درباره اجاره بهای مسکن از فردا اجرا می گردد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش صداوسیما، حسام عقبایی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر تعیین شدن میزان افزایش اجاره بها در تهران و دیگر شهر ها گفت: مشاوران املاک در سراسر کشور برای هرگونه تمدید قرارداد و تنظیم قرارداد های جدید برای اجاره مسکن باید براساس مصوبه ستاد کرونا اقدام نمایند.

وی ادامه داد: این مصوبه ستاد کرونا یاری می نماید که جلوی افزایش نامتعارف اجاره بها گرفته گردد.

حسام عقبایی اضافه نمود: قاعدتاً ممکن است بعضی موجرین همکاری لازم را نداشته باشند که مشاوران املاک موظفند بر اساس مصوبه کرونا که در حکم قانون است عمل نمایند.

آقای عقبایی تاکید نمود: از فردا نهم تیرماه این مصوبه لازم الاجراست و همه مشاوران املاک و موجرین نسبت به اجرایی شدن این مصوبه ملزم هستند.

وی خاتمه اجرایی بودن این مصوبه را اعلام شرایط سفید از سوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به جلسه ای که با وزیر مسکن و شهرسازی درباره ارائه تسهیلات با مستأجران داشته گفت: قرار بود بسته های حمایتی برای مستأجران امروز رونمایی گردد که امیدواریم در روز های آینده این اتفاق بیافتد.

آقای عقبایی اضافه نمود: ساخت مسکن استیجاری می تواند درصد بسیاری از مسائل مستأجرین را حل کن که امیدواریم با حمایت دولت در امسال به شبکه وارد گردد و در درازمدت هم فراوری مسکن استیجاری هم جزو اقدامات بعد از دوران کرونا باشد تا بازار رقابتی در این حوزه داشته باشیم.

وی اضافه نمود: مردم می توانند هرگونه تخطی از قانون در زمینه مسکن را با مشاوران املاک استان ها در سراسر کشور و در تهران با شماره 3774 در میان بگذارند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اجاره دادن پشت بام ها گفت: در فضای مجازی افراد مغرض اخبار و شایعاتی مبنی بر اجاره پشت بام ها مطرح می نمایند که خوشبختانه اجاره نشینی ما هنوز به این وضع نرسیده است.

آقای عقبایی اضافه نمود: خودم به منطقه 22 مراجعه و موضوع را پیگیری کردم و خبری از بحث کانکس و چادر زدن در پشت بام ها ندیدم.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک به دریافت کد رهگیری برای اجاره و خرید از مشاوران املاک تاکید نمود و گفت: بعضی ها با من تماس می گیرند و می گویند مشاور املاک مطرح نموده که قرارداد با کد رهگیری یا بدون کد رهگیری برایتان اخذ کنیم.

آقای عقبایی اضافه نمود: همه مشاوران املاک مکلف هستند که قرارداد های خود را با کد رهگیری بنویسند همچنین مردم بدانند که وقتی کد رهگیری داشته باشند نه تنها ضمانت قراردادشان است بلکه از مسائل بعدی جلوگیری می نماید و اگر زمانی تسهیلاتی به مستأجرین داده گردد با توجه به کد رهگیری می توانند از آن برخوردار شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1189

به "مصوبه ستاد کرونا درباره اجاره بهای مسکن از فردا اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه ستاد کرونا درباره اجاره بهای مسکن از فردا اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید