مشارکت هند در مرمت و بازسازی معبد هندوهای بندرعباس

به گزارش آسمان تو، هند برای مرمت و بازسازی معبد هندوها در شهر بندر عباس با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان همکاری می نماید.

مشارکت هند در مرمت و بازسازی معبد هندوهای بندرعباس

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در نشست مشترکی که با داویش اوتام جانشین سفیر هندوستان برگزار گردید، گفت: بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ مردم هرمزگان با مردم هندوستان مطابقت دارد و این را می توانیم در لباس، غذا و موسیقی مشاهده کنیم.

او با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هند بهانه ای است تا فرهنگ ها به هم نزدیک شوند؛ اضافه نمود: اطمینان داریم در بندرعباس از فرهنگ و جشنواره فرهنگی هند اسقبال می گردد و سعی می کنیم میزبان خوبی باشیم.

برومند با اشاره به اینکه هرمزگان با دارا بودن 900 کیلومتر ساحل و 14 جزیره از شرایط منحصر بفردی برای گردشگری دریایی برخوردار است؛ اضافه نمود: هرمزگان دروازه جدیدی برای اقتصاد به خصوص اقتصاد گردشگری دریایی به روی کشور و جهان خواهد گگردد .

او ادامه داد: می توانیم به یاری بخش خصوصی یک دفتر مشترک گردشگری بین ایران و هند در بندرعباس ایجاد کنیم که این به تبادل فرهنگی و گردشگری بین دو کشور یاری می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره به اینکه کشور هندوستان از گذشته رابطه محبت آمیز ای نسبت به ایران داشته که در طول تاریخ این را نشان داده است، اضافه نمود: خیلی از کشورها ایران را در شرایط سخت تحریم های مالی تنها گذاشتند اما هندوستان بدون نگاه منفعت گرایانه در کنار ایران ماند که این برای ما ارزشمند است.

در سرانجام این نشست قرار شد طرح مطالعات مرمت، بازسازی و زیبا سازی معبد هندوها توسط اداره کل میراث فرهنگی استان تدوین و جهت اجرا تحویل سفارت هندوستان در ایران گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 337

به "مشارکت هند در مرمت و بازسازی معبد هندوهای بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت هند در مرمت و بازسازی معبد هندوهای بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید