مسکو: آمریکا در جهت مبارزه ایران با کرونا مانع تراشی می نماید

به گزارش آسمان تو، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توضیح داد که شرایط سخت ایران در مبارزه با ویروس کرونا نتیجه تحریم های ایالات متحده آمریکا است و خواهان لغو این تحریم ها شد.

مسکو: آمریکا در جهت مبارزه ایران با کرونا مانع تراشی می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته (آدینه) در جمع خبرنگاران تأکید کرد که شرایط سخت ایران در مقابله با کرونا نتیجه تحریم های شدید ایالات متحده آمریکا است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، زاخارووا در کنفرانس خبری هفتگی خود توضیح داد که اوضاع سخت ایران در مقابله با ویروس کرونا تا حد زیادی تصنعی است زیرا آمریکا در ساخت این شرایط نقش داشته است و تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران مسبب آن بوده است و باید هرچه سریعتر لغو گردد.

طبق این گزارش، این دیپلمات روس توضیح داد که در حال حاضر ایران شاهد فشارهای بی سابقه مالی و سیاسی از سوی آمریکا است و این تحریم ها خارج از چارچوب اخلاقی و اصول حقوقی است.

وی ضمن تأکید بر لزوم حذف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: روسیه مدت ها است که خواهان لغو تحریم های ایران شده است و به طور ویژه از واشنگتن درخواست نموده است که هرچه سریعتر تحریم های غیرانسانی را که مانع از مبارزه تمام عیار کشورها به خصوص ایران در مقابله با کووید-19 شده است، لغو کند.

در حالیکه با شیوع ویروس کرونا در دنیا، کشورهایی چون روسیه و چین و ...خواهان لغو تحریم های ایران شده اند اما واشنگتن تأکید نموده که قصد کاهش تحریم های ایران را ندارد و در یکی از تازه ترین این موارد، وزارت خارجه آمریکا توضیح داد که حاضر به آزادسازی دارایی های نقدی ایران به منظور یاری به جمهوری اسلامی در مقابله با کووید-19 نیست.

جدیدترین آمار و ارقام شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که تا روز آدینه، تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در ایران به 32 هزار و 332 نفر افزایش یافت و دو هزار و 378 نفر نیز قربانی شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1055

به "مسکو: آمریکا در جهت مبارزه ایران با کرونا مانع تراشی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: آمریکا در جهت مبارزه ایران با کرونا مانع تراشی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید