مسقط میزبان دیپلمات های ارشد دنیا با هدف جلب نظر انصارالله

به گزارش آسمان تو، ایرنا نوشت: به موازات حرکت های بین المللی و منطقه ای در مسقط که هدف آن ایجاد یک توافق سیاسی برای بیرون کشیدن آبرومندانه عربستان از باتلاق جنگ یمن است، نیروهای انصارالله تحرکات نظامی خود را که نشان دهنده اعتماد آنها به پیروزی است، افزایش داده اند.

مسقط میزبان دیپلمات های ارشد دنیا با هدف جلب نظر انصارالله

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

طی چند روز گذشته، مسقط پایتخت عمان به مقصدی برای دیپلمات های ارشد منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است و هدف آن ملاقات با هیئت حوثی های مقیم سلطان نشین عمان است تا حداقل امتیازهایی به دست آورند که طی 6 سال جنگ و محاصره به دست نیاوردند.

تیموثی لندر کینگ نماینده آمریکا در امور یمن اواخر عصر آدینه وارد مسقط پایتخت عمان شد و پیش از آن نیز میهمان فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات بود.

این ملاقاتها مربوط به اختلافات شورای همکاری خلیج فارس نیست که چند ماه قبل در اجلاس العلا به خاتمه رسید بلکه زمان این سفرها نشان می دهد که یک نوع مسابقه برای جلب نظر حوثی ها است.

باتوجه به تغییرات بین المللی، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با یک شرایط سخت بین المللی روبرو اند و در تلاشند رسوایی های جنگ خود علیه یمن که برای مدت 6 سال یک بحران انسانی بی سابقه را از سال 2015 در پی جنگ و محاصره به وجود آورده و این کشور را ویران نموده است، بپوشانند.

اما به نظر نمی رسد با توجه به توطئه های این کشورها برای گرم نگه داشتن آتش جنگ یمن [ طی 6 سال گذشته ]، حتی این امتیازها و اجرای پروژه های محلی و غیر نظامی مورد توجه صنعا قرار گیرد و 6 سال مقاومت و پایداری در برابر ماشین جنگی عربستان که از سراسر دنیا راهنمایی شده است را مجاب نخواهد کرد.

پس پاسخ صنعا به این تحرکات، اقدامات میدانی بود، چه با موشک هدف قرار دادن عربستان همانگونه که ترکی المالکی سخنگوی نیروهای ائتلاف گفته است و یا ادامه درگیری برای کنترل شهر مارب آخرین سنگر هواداران جناح های ائتلاف در شمال.

حمله هوایی به عربستان سعودی همزمان با ورود لندرکینگ به مسقط پیامی را به آمریکایی ها منتقل می نماید زیرا آن ها طی چند روز گذشته از صنعا خواهان خودداری از حملات هوایی به متحد استراتژیک خود در منطقه یعنی عربستان سعودی که آن را با انواع مختلف سلاح های دفاعی تقویت نموده و بر حمایت از او تاکید نموده اند، شدند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال 1394 با یاری و چراغ سبز آمریکا با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند اما پس از گذشت پنج سال سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

این جنگ که اکنون 6 سال از زمان شروع آن می گذرد برای عربستان هیچ دستاوردی جز شکست به همراه نداشته و بر اثر آن تا به امروز هزاران یمنی کشته و موجب نابودی زیر ساخت های این کشور شده و یکی از بدترین بحران های انسانی در آن شکل گرفته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1805

به "مسقط میزبان دیپلمات های ارشد دنیا با هدف جلب نظر انصارالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسقط میزبان دیپلمات های ارشد دنیا با هدف جلب نظر انصارالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید