قیمت خودرو های سایپا و ایران خودرو دوشنبه 29 اردیبهشت؛ تولید پراید تیر متوقف می شود

به گزارش آسمان تو، فرایند بازار خودرو طی چند ماه اخیر افزایشی بوده است و با آغاز سال 99 این افزایش قیمت ها در بازار خودرو آغاز شد، اما با افزایش قیمت کارخانه خودرو و اقدامات ستاد تنظیم بازار برای کوتاه کردن دست دلالان از این بازار آرامش نسبی به بازار خودرو بازگشت.

قیمت خودرو های سایپا و ایران خودرو دوشنبه 29 اردیبهشت؛ تولید پراید تیر متوقف می شود

به گزارش خبرآنلاین، بازار خودرو طی چند ماه اخیر روز های پر التهابی را سپری کرده است و با افزایش قیمت خودرو فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار نیز افزایش یافت و همین امر توجه دلالان را بیش از پیش به این بازار جلب کرد تا اینکه ستاد تنظیم بازار این بار، اما دیرتر از سال های قبل اقدام به افزایش قیمت کارخانه محصولات کرد.

اقدام اخیر ستاد تنظیم بازار که براساس آن قیمت خودرو های تولیدی ایران خودرو 10 درصد و قیمت خودرو های سایپا 23 درصد افزایش خواهند یافت موجب بازگشت آرامش نسبی به بازار خودرو شد.

قیمت سمند ال ایکس در سال گذشته تا 103 میلیون تومان افزایش یافت، اما افزایش قیمت این خودرو به 103 میلیون تومان محدود نشد و تا هفته گذشته این خودرو به قیمت 127 میلیون تومان رسید؛ اتحادیه نمایشگاه داران قیمت این خودرو را در میانگین 110 میلیون تومان اعلام کرده است در حالی که گزارش های میدانی حاکی از آن است که این خودرو زیر قیمت 115 میلیون تومان در بازار خرید و فروش نمی شود.

خودرو پژو 207 اتوماتیک یکی از محصولات پژو است که افزایش قیمت نجومی را از سال گذشته تا به امروز تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو از 197 میلیون تومان در اسفند سال گذشته به 258 میلیون تومان رسید، اما طی چند روز اخیر این خودرو نیز کاهش قیمت را تجربه کرده است و به گفته اتحادیه قیمت این خودرو به 235 میلیون تومان رسیده است در حالی که این خودرو زیر قیمت 238 میلیون تومان در بازار خرید و فروش نمی شود.

پژو پارس اتوماتیک نیز یکی دیگر از خودرو های گروه پژو است که از سال گذشته تا به امروز افزایش قیمت نجومی را تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو از 158 میلیون تومان در اسفند سال 98 به نزدیک به 200 میلیون تومان در سال جدید رسید و امروز نیز این خودرو با کاهش قیمت چشمگیر 14 میلیون تومانی در بازار به قیمت 186 میلیون تومان معامله می شود.

در حال حاضر نه تنها فروشندگان شخصی خودرو بلکه نمایشگاه داران نیز در حال مقابله با فروش خودرو با نرخ مصوب هستند، اما با اینحال بازار خودرو فرایند کاهشی را در پیش گرفته است و انتظار می رود این فرایند طی روز های آینده ادامه داشته باشد.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

تولید پراید تیر ماه به خاتمه می رسد

مجید باقری قائم مقام سایپا شب گذشته و با حضور در گفتگوی ویژه خبری گفت: پراید 132 و 111 نیز از مدار تولید خارج شده، اما خطوط دیگری برای تولید خودرو های جدید آماده شده است.

وی گفت: پیش فروش خودروی شاهین پس از عید فطر آغاز می شود و ظرفیت خط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است.

باقری اضافه نمود: بر اساس بررسی های کارشناسی نیاز واقعی بازار خودروی کشورمان در سال گذشته 900 هزار خودرو بود که 833 هزار دستگاه تولید شد و نیاز امسال خودرو 1 میلیون دستگاه است که با شیوع بیماری کرونا احتمال تغییراتی در این تقاضا وجود دارد.

وی گفت: در کنار نیاز واقعی، نیاز کاذب به خودرو در کشور وجود دارد که 25 تا 30 درصد نیاز واقعی بازار است.

قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه با تغییر کارکرد مصرفی خودرو به سرمایه ای، پای دلالان به این بازار باز می شود اضافه نمود: از شورای رقابت تقاضا داریم قیمت خودرو ها به گونه ای تعیین شود که خودروسازان متضرر نشوند.

وی گفت: هدف ما افزایش تولید با کیفیت و استفاده از نظام عادلانه برای رسیدن خودرو به متقاضی واقعی است.

باقری اضافه نمود: از بهمن گذشته تا امروز 100 هزار دستگاه خودرو به مردم فروخته ایم و 150 هزار دستگاه خودرو نیز پیش فروش کرده ایم.

وی گفت: در 2 ماه امسال فروش خودرو های سایپا 60 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

خودروسازان نقشی در گرانی خودرو ندارند!

قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه خودروساز در گرانی خودرو نقشی ندارد اضافه نمود: امروز 600 دستگاه خودروی پراید با قیمت 38 میلیون و 500 هزار تومان فاکتور کردیم.

وی گفت: بر اساس بررسی ما حدود 150 هزار دستگاه خودرو به مردم واگذار شده است که در پارکینگ ها هستند.

باقری با اشاره به گزارش سازمان تعزیرات مبنی بر کشف چند صد خودروی بدون پلاک در پارکینگ ها اضافه نمود: هیچ خودرویی بدون پلاک از در کارخانه خارج نمی شود و خودرو هایی که در پارکینگ ها کشف شده است پلاک آن ها را برداشته اند.

وی گفت: اسامی مالک های این خودرو ها را به تعزیرات اعلام کرده ایم و مالک این خودرو ها تعیین است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1177

به "قیمت خودرو های سایپا و ایران خودرو دوشنبه 29 اردیبهشت؛ تولید پراید تیر متوقف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو های سایپا و ایران خودرو دوشنبه 29 اردیبهشت؛ تولید پراید تیر متوقف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید