قرنطینه در سیلاب!، اعتبار شبکه فاضلاب اهواز کجاست؟

به گزارش آسمان تو، یا گرد و غبار نفسشان را تنگ می کند یا باید نگران آبگرفتگی باشند. زندگی روزمره مردم زیر آب رفته است و حالا نه تنها تردد در خیابان ها سخت شده که برخی از مردم مجبور به ترک خانه هایشان شدند. آن هم درست در بحبوحه بحران کرونا مردم اهواز و برخی از شهرهای دیگر خوزستان با سیلاب و آبگرفتگی هم دست به گریبان شده اند.

قرنطینه در سیلاب!، اعتبار شبکه فاضلاب اهواز کجاست؟

به گزارش خبرنگاران، گفته می گردد سیستم فاضلابی این منطقه با مشکل اساسی روبرو است و بارش باران باعث بالا آمدن فاضلاب های شهری شده است.

مسائل آب سطحی و فاضلاب شهری این مناطق اما زیرساختی است و به سال ها پیش برمی گردد. طبق آخرین بررسی های مرکز آمار ایران سهم استان خوزستان بیش از 14 درصد از تولید کشور در سال 94 بود و این یعنی رتبه دوم تولید کشور از آن خوزستان است اما نوبت حل گرفتاری هایش که می رسد مسأله کمبود بودجه به وسط می آید.

هنوز پولی نگرفته ایم

امسال معادل 50 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز تخصیص یافت اما آنطور که استاندار خوزستان می گوید بحث جمع آوری آب های سطحی نیازمند 4 هزار میلیارد تومان به قیمت سال 98 است تا تکمیل گردد.

این در حالیست که ماه گذشته شریعتی، استاندار خوزستان گفته بود: هنوز حتی یک ریال از 50 میلیون یورو پروژه فاضلاب اهواز را دریافت نکرده ایم و هر چه در این خصوص هزینه کردیم از اعتبارات استانی است. سازمان برنامه و بودجه قصد دارد این میزان اعتبار را با ارز 150 هزار ریالی یعنی در کل مبلغ هفت هزار و 500 میلیارد ریال به ما پرداخت کند که ما نپذیرفتیم.

نماینده اهواز: شهرداری نمی تواند بهانه بیاورد

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس هم در گفتگو با خبرنگاران مشکل را نه در بودجه که در مدیریت و برنامه ریزی می داند و می گوید: چرا مسئولان مرتبط می گویند بودجه نیست؟ مشکل از برنامه ریزی و اولویت بندی هاست نه بودجه. برای مشکل آبگرفتگی و شرایط پیش آمده از وزیر کشور و وزیر نیرو طرح سوال کردم.

او با اشاره به اینکه سه ماه قبل به شهرداری هشدار داده شده، می گوید: دیگر نمی توان بهانه بی اطلاعی از ماجرا را آورد. براساس قانون، حل مسائل آب های سطحی با شهرداری است.

این نماینده مجلس ادامه می دهد: در سال 84 یا 85 بود که 149 میلیون دلار وام بانک جهانی برای فاضلاب اهواز اختصاص پیدا کرد اما چه شد؟ چه نظارتی شد؟

یکی می گوید بودجه نیست و دیگری می گوید بودجه هست وبرنامه ریزی نیست. از آن سمت شهرداری اهواز پاسخگو نیست و تلاش های خبرنگاران برای پیگیری ماجرا از شهرداری بی نتیجه ماند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که فصل بارش آغاز شده و شهروندان خوزستانی روزگار بغرنج کرونا را سخت تر از دیگر شهروندان ایرانی پشت سر می گذارند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1514

به "قرنطینه در سیلاب!، اعتبار شبکه فاضلاب اهواز کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه در سیلاب!، اعتبار شبکه فاضلاب اهواز کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید