طالبان به مرز چین رسید

به گزارش آسمان تو، طالبان پس از کنترل بر بخش زیادی از خاک افغانستان در تابستان سال جاری، این هفته خود را به استان بدخشان در شمال شرقی این کشور در مرز کوهستانی با منطقه سین کیانگ چین رساند.

طالبان به مرز چین رسید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، این هفته، طالبان منطقه شمال شرقی واخان بدخشان که حدود 95 کیلومتر مرز مشترک با چین دارد، به کنترل خود درآورد. این منطقه عمدتاً دارای ارتفاع زیاد و زمین صعب العبور است و از جاده خاکی به مرز متصل نیست. با این حال، مرز های این استان علاوه بر چین با تاجیکستان هم مرز مشترک دارد. بعلاوه به وسیله تاجیکستان جهت های ترانزیتی به سین کیانگ وجود دارد و این یکی از دلایلی است که چین در سال های اخیر نیرو های نظامی خود را در تاجیکستان مستقر نموده است.

چین از حامیان دولت رئیس جمهور اشرف غنی در کابل است. پکن مدت هاست که خواهان خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان است و بار ها میزبان هیئت های طالبان بوده است. چین اوایل امسال پیشنهاد میزبانی مصاحبه های صلح درون افغانستان را داده بود.

تمام ولسوالی های بدخشان، به استثنای مرکز استان، هم اکنون تحت کنترل طالبان هستند، در روز های گذشته بیش از 1000 سرباز دولتی افغانستان از مرز های تاجیکستان فرار نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1894

به "طالبان به مرز چین رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان به مرز چین رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید