سوال پیچ شدن نامزد مدیریت اطلاعاتی آمریکا درباره کرونا و چین

به گزارش آسمان تو، سناتورهای آمریکایی نامزد مدیریت اطلاعات ملی آمریکا را درباره تحقیق درباره منشأ شیوع ویروس کرونا (که به ادعای آنها خود دولت چین است) تحت فشار قرار داده اند.

سوال پیچ شدن نامزد مدیریت اطلاعاتی آمریکا درباره کرونا و چین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات در جلسه استماع تایید کمیته اطلاعاتی سنا به دنبال این بودند که چگونه جان راتکلیف، نامزد تصدی این پست فشارهای ناشی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری که همیشه با نهادهای اطلاعاتی آمریکا مشکل داشته را مدیریت خواهد نمود.

راتکلیف که در جریان استیضاح ترامپ به شدت از وی حمایت نموده بود مکرراً وعده داد که تحت تاثیر هیچ مقام آمریکایی و حتی رئیس جمهوری آمریکا قرار نخواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالات سناتورهای آمریکایی گفت: سازمان اطلاعاتی که من تحویل می گیرم تحت تاثیر افراد خارجی قرار نخواهد داشت.

بسیاری از سؤالات از رادکلیف حول محور ویروس کرونا و چین قرار داشت؛ کشوری که ترامپ تا حدی مقصر شرایط نامطلوب کنونی ایالات متحده می داند.

وی در جلسه استماع گفت که در صورت تایید تمرکز خود را بر روی تاثیر ویروس کرونا، سؤالات درباره منشا آن در چین و همچنین رقابت بین واشنگتن و پکن معطوف خواهد نمود.

راتکلیف در این باره گفت: درصورت تایید، جامعه اطلاعاتی قویا بر روی دستیابی به پاسخهایی درباره نحوه وقوع این اتفاق (ویروس کرونا) متمرکز خواهد شد.

نامزد تصدی پست مدیریت اطلاعات ملی آمریکا گفت که به نظر او چین در بسیاری از حوزه ها بزرگترین تهدید برای آمریکا محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1156

به "سوال پیچ شدن نامزد مدیریت اطلاعاتی آمریکا درباره کرونا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوال پیچ شدن نامزد مدیریت اطلاعاتی آمریکا درباره کرونا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید