سهم تهران از خانه های خالی کشور چقدر است؟

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که حدود نیمی از 2 میلیون و 500 هزار واحد خالی کشور در تهران است گفت: بعضی صاحبان قدرت و نفوذ جلوی طرح اخذ مالیات از خانه های خالی را گرفته بودند.

سهم تهران از خانه های خالی کشور چقدر است؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، رحیم زارع با تاکید براینکه موضوع مالیات بر خانه های خالی از دوره نهم و دهم در مجلس مطرح بوده است، گفت: بعضی صاحبان قدرت و نفوذ جلوی این طرح را گرفته بودند.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات از خانه های خالی هرچه زودتر باید اجرایی گردد، اضافه کرد: قوانین مالیاتی دو نوع است، یکی مالیات با هدف تامین بودجه کشور، و دیگری مالیات هایی که جدا از درآمد زایی قابلیت کارکردی و تنظیمی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم، هدف از تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی را، قابلیت تنظیمی و کارکردی آن خواند و گفت: این قانون می تواند در کاهش و کنترل قیمت مسکن و رونق فراوری و راهنمایی سرمایه موثر باشد.

وی گفت: حدود نیمی از 2 میلیون و 500 هزار واحد خالی کشور در تهران است.

این نماینده مجلس با تاکید برلزوم شناسایی خانه های خالی، و اینکه حاکمیت برای اجرای سیاست های مالی و حمایتی و یارانه ای باید مالکیت و سکونت افراد را بداند، گفت: عموم کشور ها با آنالیز اطلاعات سکونتی افراد جامعه، بسته های حمایتی و مالی را در اختیار افراد قرار می دهند.

زارع پرداخت مساوی به 60 میلیون نفر از هموطنان را یکی از ضعف های هدفمندی یارانه ها خواند و گفت: می توان با شناسایی خانه های خالی از سکنه، عدالت را بهتر اجرا، و از افراد نیازمند بیشتر حمایت کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با اشاره به اجرای این طرح در 50 کشور جهان، گفت: در بعضی کشور ها قوانین بگونه ای است که اگر شخصی یک ماه خانه خود را خالی بگذارد، زیان بیشتری می نماید.

زارع با بیان اینکه بعضی معتقدند با اجرای این طرح، عده ای از کد ملی افراد در جهت قرارداد های صوری سوء استفاده می نمایند، گفت: می توان بعد از شرح و اغنا جامعه در مورد تبعات اقدام کسانی که تن به انعقاد اینگونه قرارداد ها می دهند آنان را از بعضی حقوق اجتماعی محروم کرد.

وی همچنین درخصوص خانه های خالی از سکنه که قابلیت سکونت ندارند، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید به این دسته از افراد فرجه ای برای بازسازی بدهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه مسئول شناسایی واحد های خالی وزرات راه و شهرسازی با استفاده پایگاه داده ای خود شده است، گفت: شناسایی 23 هزار واحد که در اختیار یک شخصیت حقوقی بوده از جمله مزیت های اجرای این طرح است که می تواند در راهنمایی سرمایه ها به بازار فراوری و مولد موثر باشد.

رحیم زارع با اشاره به افزایش قیمت مسکن درسال های اخیر، و با تاکید براینکه اجرای درست این قانون می تواند علاوه بر تامین بودجه، از فعالیت های احتکاری و سواگری در بازار مسکن به عنوان یک بازار سرمایه ای جلوگیری کند، گفت: جلوگیری و کاهش فعالیت های مخرب فراوری و غیر مولد از دیگر اهداف این طرح است.

زارع همچنین راهنمایی سرمایه ها به سمت فراوری مسکن را یکی دیگر از اهداف تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی خواند و گفت: فراوری و رونق مسکن حرف اول را در اشتغالزایی می زند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به لزوم رونق و جهش فراوری در کشور گفت: کمیسیون ویژه جهش فراوری، با هدف ایجاد جهش در فراوری و نظارت بر اجرای اصل 44 تشکیل شد و 15 نفر اعضای آن نیز معین شدند.

زارع همچنین گفت: در اولین جلسه کاری مجلس هیئت رئیسه این کمیسیون نیز انتخاب خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1297

به "سهم تهران از خانه های خالی کشور چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم تهران از خانه های خالی کشور چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید