سفیر بریتانیا: پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان ایران ماهرانه در تلاش برای مقابله با کرونا هستند

به گزارش آسمان تو، سفیر بریتانیا در تهران در پیامی ویدیویی با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان ایران ماهرانه در تلاش برای مقابله با کرونا هستند، گفت: مطمئنم ایرانیان در این شرایط از یکدیگر حمایت می کنند تا با این ویروس مقابله شود.

سفیر بریتانیا: پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان ایران ماهرانه در تلاش برای مقابله با کرونا هستند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، راب مک ایر سفیر بریتانیا در تهران امشب (دوشنبه) در پیامی ویدیویی فرارسیدن سال نو شمسی را تبریک گفت.

وی در این پیام عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن انتها سال شمسی و امید داشتن به سال جدید، بی توجهی به دشوارهایی که ایران با آن روبرو است، امکانپذیر نیست.

سفیر بریتانیا اضافه نمود: در جایی که کار ما درباره امنیت در منطقه، پایبندی به برجام و ارتباط تجاری ایران با بریتانیا ادامه دارد، همچنان همه جهان تحت فشار شدید ویروس کووید-19 هستند.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که مرکز گسترش این بیماری است، گفت: همین طور که شمار مبتلایان بالا می رود، مردم بسیار نگران هستند. تعداد افراد مبتلایی که دوستان و آشنایان من می شناسند نیز رو به افزایش است.

مک ایر همچنین عنوان کرد که پزشکان، پرستاران و دست اندرکاران بهداشت و درمان ایران، همگی ماهرانه در تلاش هستند.

سفیر بریتانیا گفت: ایران نیز ممکن است در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مانند بعضی کشورهای دیگر دچار کمبود باشد، به همین دلیل بریتانیا، فرانسه و آلمان بسته کمکی شامل تجهیزات پزشکی و مبلغی تا سقف پنج میلیون یورو را به ایران فرستادند.

راب مک ایر گفت: با توجه به اهمیت نوروز در بین ایرانیان، تاثیری که شیوع این ویروس بر تدارک جشن سال نو گذاشته، بسیار ناراحت کننده است.

وی اضافه نمود: نوروز زمان برگزاری جشن و برپایی آداب و رسوم و شادی است و امسال متاسفانه به دلیل خانه ماندن متفاوت خواهد بود؛ با این حال مطمئنم ایرانیان در این شرایط از یکدیگر حمایت می کنند تا با آن مقابله شود.

راب مک ایر در انتها عنوان کرد: در حالی که به انتها سال 1398 نزدیک می شویم، برای همه سالی خوب همراه با صلح، شادی و آرامش آرزو دارم.

لازم به ذکر است سه کشور اروپایی اخیرا محموله هایی برای کمک به ایران به منظور مقابله با کرونا ارسال کردند که شامل تجهیزات برای تست های آزمایشگاهی و دیگر تجهیزات شامل لباس های محافظ و دستکش بود.سه کشور در بیانیه ای که قبل از ارسال این کمک ها منتشر کردند متعهد شدند که حدود پنج میلیون یورو از طریق سازمان جهانی بهداشت و آژانس های تخصصی سازمان ملل برای مقابله با شیوع این ویروس در اختیار ایران قرار دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1027

به "سفیر بریتانیا: پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان ایران ماهرانه در تلاش برای مقابله با کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر بریتانیا: پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان ایران ماهرانه در تلاش برای مقابله با کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید