سازمان ملل: کره شمالی در 2019 برنامه های اتمی و موشکی خود را تقویت نموده است

به گزارش آسمان تو، این گزارش 67 صفحه ای که به کمیته تحریم های کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده و قرار است ماه آینده میلادی علنی گردد در حالی تهیه شده که ایالات متحده به دنبال احیای مذاکرات متوقف شده اتمی و کره شمالی است.

سازمان ملل: کره شمالی در 2019 برنامه های اتمی و موشکی خود را تقویت نموده است

بر اساس گزارش محرمانه سازمان ملل، کره شمالی به برنامه های اتمی و موشکی خود در سال گذشته میلادی که اقدامی در نقض تحریم های سازمان ملل است، ادامه داده و آنها را تقویت نموده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش محرمانه سازمان ملل آمده است: کره شمالی به صورت غیرقانونی مبلغ 370 میلیون دلار زغال سنگ را با یاری قایق ها و کرجی های چینی صادر و نفت پالایش شده را وارد این کشور نموده است.

این گزارش 67 صفحه ای که به کمیته تحریم های کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده و قرار است ماه آینده میلادی علنی گردد در حالی تهیه شده که ایالات متحده به دنبال احیای مذاکرات متوقف شده اتمی و کره شمالی است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است: در سال 2019 کره شمالی برنامه های غیرقانونی اتمی و موشکی خود را متوقف ننموده و در اقدامی که مغایر با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است به گسترش آنها ادامه داده است و علی رغم توانایی گسترده بومی، از خریدهای غیرقانونی خارجی برای بعضی از مؤلفه ها و فناوری استفاده می نماید.

کره شمالی از 2006 تحت تحریم های سازمان ملل قرار گرفته است.

ناظران تحریم ها اعلام نموده اند که این کشور در پی فرار کردن از تحریم ها میلیون ها تن کالا را که از 2017 ممنوع شده، با استفاده از کرجی ها و قایق های چینی وارد نموده است.

در گزارش مذکور همچنین عنوان شده است: به گفته یکی از کشورهای عضو، کره شمالی 3.7 میلیون متریک تن زغال سنگ را بین ژانویه و اوت 2019 و به ارزش 370 میلیون دلار صادر نموده است. همچنین بسیاری از صادرات زغال سنگ کره شمالی به ارزش 2.8 متریک تن به وسیله کشتی به کشتی به قایق های محلی چینی منتقل شده است.

ناظران سازمان ملل در ادامه اعلام کردند، در گزارش یکی از کشورهای عضو آمده که کره شمالی دست کم یک میلیون تن شن از لایروبی یک رودخانه به ارزش 22 میلیون دلار صادر نموده است.

در حالی که تحریم های سازمان ملل به معنای آسیب رساندن به غیرنظامیان کره شمالی نیست، در این گزارش سازمان ملل آمده است: می توان کمی شک داشت که تحریم های سازمان ملل تأثیرات ناخواسته ای بر اوضاع بشردوستانه و عملیات یاری رسانی داشته است، اگرچه دسترسی به داده ها و شواهد محدود است و هیچ روش قابل قبولی درباره این مساله وجود ندارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 909

به "سازمان ملل: کره شمالی در 2019 برنامه های اتمی و موشکی خود را تقویت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: کره شمالی در 2019 برنامه های اتمی و موشکی خود را تقویت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید