رونمایی از توپ لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش آسمان تو، تسنیم: کمپانی فراوری پوشاک ورزشی آدیداس از توپ دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا رونمایی کرد. فینال این رقابت ها قرار است 25 می 2013 (3 خرداد 1392) در استادیوم 90 هزار نفری ومبلی لندن برگزار گردد.

رونمایی از توپ لیگ قهرمانان اروپا

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

ومبلی که یکی از معروف ترین مکان های ورزشی جهان به حساب می آید تاکنون میزبان مسابقات حساس فوتبال بوده و این بار نیز میزبان دیدار نهایی این رقابت ها خواهد بود.

استادیوم ومبلی برای اولین بار در فصل 63-1962 میلادی میزبان دیدار فینال جام باشگاه های اروپا بین دو تیم میلان و بنفیکا بود که در آن بازی ایتالیایی ها پیروز شدند حریف پرتغالی خود که اوزه بیو جوان را در ترکیب داشت را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند و به عنوان قهرمانی برسند.

اولین قهرمانی منچستریونایتد در جام باشگاه های اروپا نیز در فصل 68-1967 میلادی در همین استادیوم به دست آمد. شیاطین سرخ در فینال این رقابت ها پیروز شدند با درخشش جورج بست به قهرمانی در این رقابت ها دست یابند.

فصل 71-1970 نیز آژاکس با درخشش یوهان کرایف در ومبلی به پیروزی 2 بر صفر برابر پاناتینایکوس یونان دست یافت و به قهرمانی رسید.

فصل 78- 1977 لیورپول در استادیوم ومبلی با تک گل کنی دالگلیش برابر بروژ بلژیک به فزونی رسید و دومین قهرمانی اروپایی خود را تجربه کرد.

در سال 1992 بارسلونا در فینال این رقابت ها در حالی که پپ گواردیولا را در ترکیب خود به عنوان بازیکن می دید با تک گل رونالد کومان در وقت اضافه برابر سمپدوریا ایتالیا به فزونی رسید و در ومبلی بر قله قاره سبز ایستاد.

در فصل 11- 2010 میلادی بارسلونا با سرمربیگری گواردیولا پیروز شد با نتیجه 3 بر یک در استادیوم ومبلی برابر شیاطین سرخ به فزونی برسد تا این سرمربی اسپانیایی خاطره ای خوش از این استادیوم داشته باشد.

قرار است از توپ جدیدی که کمپانی آدیداس برای مسابقات لیگ قهرمانان اروپا طراحی نموده از مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات که از تاریخ 12 فوریه (24 بهمن) شروع خواهد شد استفاده گردد.

منبع: برترین ها
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 390

به "رونمایی از توپ لیگ قهرمانان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از توپ لیگ قهرمانان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید