روسیه در اقدامی تلافی جویانه، دو دیپلمات چک را اخراج کرد

به گزارش آسمان تو، وزارت خارجه روسیه سفیر جمهوری چک در مسکو را به دلیل اقدام اخیر پراگ در اخراج دو دیپلمات روس، احضار کرده و سپس دو کارمند سفارت چک را عنصر نامطلوب اعلام و خواستار خروج آنها از خاک روسیه شد.

روسیه در اقدامی تلافی جویانه، دو دیپلمات چک را اخراج کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه که امروز (دوشنبه)، سفیر جمهوری چک را احضار کرده بود، در سرانجام گفت وگو با وی، در بیانیه ای گفت که دو کارمند سفارت جمهوری چک در مسکو، در پاسخ به اخراج دیپلمات های روس از پراگ، به عنوان عناصر نامطلوب شناخته شده و آنها باید قبل از سرانجام روز 17 ژوئن (28 خرداد ماه)، خاک روسیه را ترک کرده باشند.

این وزارتخانه یادآور شده است، با توجه به اصل متقابل و همچنین ماده 9 کنوانسیون روابط دیپلماتیک وین مربوط به سال 1961، دو کارمند سفارت جمهوری چک در مسکو عنصر نامطلوب اعلام شده و باید خاک روسیه را ترک کنند.

ساعتی پیش، ویتسلاو پیوونکا سفیر جمهوری چک در فدراسیون روسیه، بدون اظهار نظری برای کنندگان مطبوعات، وارد ساختمان مرکزی وزارت امور خارجه روسیه شد.

اوایل صبح امروز، منابع دیپلماتیک این خبرگزاری از فرا خوانده شدن سفیر چک به وزارت خارجه خبر داده بود. سفارت جمهوری چک این اطلاعات را تأیید کرده، ولی تفسیری در این رابطه ارائه نکرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت که مسلماً سفیر چک در پاسخ به اقدامات غیردوستانه مقامات پراگ در اخراج دو دیپلمات روس، احضار شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1231

به "روسیه در اقدامی تلافی جویانه، دو دیپلمات چک را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در اقدامی تلافی جویانه، دو دیپلمات چک را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید