ردیابی خانه های خالی به وسیله موبایل

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران، چگونگی شناسایی خانه های خالی، مسئله مهمی است که در مورد این خانه ها وجود داشته و دارد. شورای نگهبان نیز یکی از ایرادات وارد به طرح دو فوریتی مالیات بر خانه های خالی را تعریف نشدن عنوان خانه های خالی دانسته است. با این حال، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه، جزئیاتی را در این خصوص بیان نمود که نشان می دهد از مجموعه ای از اطلاعات و حتی مکان یابی موبایل افراد استفاده خواهد شد.

ردیابی خانه های خالی به وسیله موبایل

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پروانه اصلانی با اشاره به اجرایی شدن سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: روزانه 100 هزار پیامک به مالکان بیش از یک واحد مسکونی ارسال می گردد و این افراد دو هفته فرصت دارند که با خوداظهاری، شرایط خالی بودن یا دارای سکنه بودن واحد خود را معین نمایند. تا انتها تابستان نیز خانه های خالی معین می گردد و این واحدها به سازمان مالیاتی معرفی می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قرارداد صوری اجاره بسته گردد یا کنتور واحد مسکونی کار کند، چگونه از شرایط خالی بودن آن آگاه می شوید، گفت: هم اکنون روش خود اظهاری را با داده هایی که به وسیله تقاطع اطلاعاتی به دست می آوریم راستی آزمایی می کنیم و برای کسانی که خلاف اظهاراتشان اثبات گردد، جریمه های سنگین مالیاتی در نظر گرفته شده است.

اصلانی اضافه نمود: یکی از روش های احراز استقرار افراد در یک خانه موبایل آنهاست که در این زمینه وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی همکاری می نماید. همچنین بسیاری دیگر از دستگاه ها به سامانه املاک و اسکان متصل شده اند. هرچند معتقدم با همان روش خوداظهاری شرایط سکونت بسیاری واحدها شفاف می گردد و انتظار می رود در این مدت دو تا سه سال تمام اطلاعات املاک کل کشور در سامانه ثبت گردد.

منبع: خراسان نیوز

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1315

به "ردیابی خانه های خالی به وسیله موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیابی خانه های خالی به وسیله موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید