رایزنی وزارتخانه های گردشگری و امور خارجه برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران

به گزارش آسمان تو، در ملاقات دو جانبه معاونت های دو وزارتخانه گردشگری و امور خارجه بر بازگشایی تدریجی مرزها برای ورود گردشگران خارجی به صورت محدود، ضابطه مند و مدیریت شده تاکید شد.

رایزنی وزارتخانه های گردشگری و امور خارجه برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران

چندی پیش، ولی تیموری ضمن اشاره به توقف صدور ویزای جهانگردی ایران در اجلاس کشورهای دی-8 (D-8)، از محدود شدن تعاملات گردشگری با سایر کشورها به جهانگرد های تجاری و درمانی اطلاع داد.

طبق اعلام وزارت خارجه، توقف صدور ویزای جهانگردی ایران همزمان با آغاز پاندمی و بنا بر درخواست ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بوده است. اگرچه طبق اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تایید وزارت خارجه، در حال حاضر گردشگرانی که قصد درمان یا تجارت و کار در ایران را دارند، طبق مقررات تعیین شده، کما فی السابق ویزا می گیرند و به ایران سفر می نمایند.

خسارت های روزافزون ویروس کرونا به صنعت گردشگری موجب شده بود تا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همانند سایر کشورها، پروتکلی را برای ورود گردشگران خارجی در تابستان 99 تدوین کند و آن را به منظور ارزیابی و تصویب به ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ارائه دهد؛ اما ستاد مذکور که موضع مخالفی نسبت به ورود گردشگران داشته، تا به امروز نظری رسمی در مورد باز شدن مرزها به روی گردشگران خارجی با رعایت پروتکل بهداشتی اعلام نکرده است.

اکنون و طبق اعلام روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در ملاقات معاون گردشگری کشور و معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه که با موضوع آنالیز شرایط کنونی گردشگری خارجی ایران در شرایط بحران کرونا برگزار شده است، بر ارتباط تنگاتنگ حوزه گردشگری با کنسولگری ها از دو جهتِ صدور ویزا و ایرانیان خارج از کشور به عنوان سرمایه، مخاطب و بخشی از جامعه هدف حوزه گردشگری خارجی کشور تاکید شد.

ولی تیموری در ملاقات با سید کاظم سجادی، ضمن اشاره به شرایط کنونی صنعت گردشگری کشور در شرایط بحران کرونا و پساکرونا در ابعاد بین المللی، ترسیم منظره و راهکارهای برون رفت از این موضوع در راستای حمایت از فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری را لازم دانست. وی در این رابطه توضیح داد:

پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور در شرایط کرونا با همکاری نهادهای فرابخشی مرتبط از جمله وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، وزارت راه و سایر بخش ها تهیه شده و هم اکنون از سوی ستاد ملی کرونا در حال آنالیز است. بازگشایی تدریجی مرزها برای ورود گردشگران خارجی به صورت محدود، ضابطه مند و مدیریت شده در قالب ساختار آن پروتکل، درحال حاضر برای صنعت گردشگری کشور لازم است.

معاون گردشگری کشور وزارت امور خارجه را اصلی ترین نهاد فرابخشی مرتبط در ورود گردشگران و حامی توسعه گردشگری ورودی دانست و با ارائه راهکارهای معرفی ظرفیت های گردشگری کشور به خارجیان مطرح، بر ضرورت همکاری بیشتر میان معاونت گردشگری و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف تاکید نمود.

از جمله این راهکارها می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک ویژه پرسنل شاغل در کنسولگری ها با هدف افزایش شناخت و دانش آن ها در آگاهی از ظرفیت های گردشگری کشور و ارسال اقلام تبلیغاتی و بازاریابی به منظور استفاده در نشست ها، ملاقاتها و بعلاوه توزیع میان مخاطبان هر یک از سرکنسولگری های ایران اشاره نمود.

ملاقات معاون گردشگری کشور و معاون وزارت خارجه با توافق نظر در مورد تبیین برنامه برای برطرف چالش ها، آسیب شناسی شرایط موجود و ارائه برنامه های مربوطه با هدف حیات دوباره گردشگری خارجی کشور در ایام کرونا و پساکرونا پیگیری شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2152

به "رایزنی وزارتخانه های گردشگری و امور خارجه برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزارتخانه های گردشگری و امور خارجه برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید