راه اندازی بورس مسکن 4 تا 6 ماه آینده، ترکیب سهامداران بورس مسکن چگونه خواهدبود؟

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: عضو شورای عالی بورس گفت: براساس مذاکرات اجرا شده در جلسه شورای عالی بورس که روز گذشته برگزار گردید، قرار بر این است که بورس مسکن چهار تا 6 ماه آینده راه اندازی گردد.

راه اندازی بورس مسکن 4 تا 6 ماه آینده، ترکیب سهامداران بورس مسکن چگونه خواهدبود؟

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، با توجه به وظیفه دولت در راستای تامین مسکن برای افراد کم برخوردار جامعه، تصمیماتی جهت راه اندازی بورس مسکن اتخاذ شد که تا به امروز کوشش های بسیاری برای ایجاد و تامین زیرساخت های آن صورت گرفته است.

به دنبال چنین تصمیمی قرار است یک بورس جدید در کشور به عنوان پنجمین بورس راه اندازی گردد که در این بازار، زمین، منابع، آپارتمان و ملک معامله خواهد شد.

در مورد زمان راه اندازی این بورس اخبار متفاوتی منتشر شده است. چندی پیش مدیرعامل بورس تهران از راه اندازی این بورس در اواسط تیرماه اطلاع داد، اما چنین اتفاقی رخ نداد و همچنان فعالان بازار در انتظار راه اندازی این بورس هستند.

روز گذشته حسین سلاح ورزی، عضو شورای عالی بورس در توییتر خود از تصویب تشکیل بورس املاک، مستغلات و امتیازات ایران در جلسه روز گذشته (4مرداد) شورای عالی بورس اطلاع داد که در این زمینه بهمن عبدالهی امروز به راه اندازی بورس مسکن اشاره نمود و گفت: جزییات راه اندازی این بورس در حال آنالیز و اصلاح است اما کلیت آن بدین صورت است که به دلیل شرایط موجود در بازار مسکن کشور به خصوص در چند ماه اخیر و مسائل حاکم در حوزه مسکن به دلیل پایین بودن عرضه نسبت به تقاضا و قیمت های غافلگیر نماینده برای خرید و فروش و اجاره و رهن، مصوبه ای تصویب شد تا از ظرفیت های کشور در راستای توسعه و رونق بازار مسکن استفاده گردد که این ظرفیت ها در بخش های مختلف مردمی، خصوصی، تعاونی، دولتی و عمومی غیر دولتی وجود دارد.

وی گفت: قرار است در بازار سرمایه بورسی به عنوان بورس املاک و مستغلات با مشارکت سازنده، سرمایه گذار و افراد علاقمند ایجاد گردد تا ضمن شفافیت قیمت ها، زمینه بهبود سرمایه گذاری در این بازار فراهم گردد.

عبدالهی گفت: با راه اندازی بورس مسکن علاوه بر افزایش تعداد عرضه و ساخت و ساز در کشور، متقاضیان خرید مسکن می توانند با سرمایه گذاری در این بازار به صورت تدریجی و با خرید متری مسکن در زمانی تعیین صاحب مسکن شوند.

عضو شورای عالی بورس هدف از راه اندازی بورس مسکن را این گونه بیان نمود: این بازار برای شفافیت قیمت ها، توسعه و رونق بازار ساخت و ساز مسکن و سهولت خرید مسکن برای عامه مردم ایجاد خواهد شد.

وی به ترکیب سهامداران راه اندازی این بورس اشاره نمود و گفت: براساس صحبت های صورت گرفته قرار است 35 درصد از بخش خصوصی و تعاون، 35 درصد نهادهای عمومی مانند بانک ها، بنیادها و 30 درصد به صورت پذیره نویسی عرضه مستقیم در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا همه مردم بتوانند در این پذیره نویسی شرکت نمایند.

عبدالهی گفت: به دنبال این هستیم تا بورس مسکن بتواند فرصتی برای خانه دار شدن مردم باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1204

به "راه اندازی بورس مسکن 4 تا 6 ماه آینده، ترکیب سهامداران بورس مسکن چگونه خواهدبود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بورس مسکن 4 تا 6 ماه آینده، ترکیب سهامداران بورس مسکن چگونه خواهدبود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید