رئیس جمهور ایتالیا خواهان تصویب قانون جدید رای گیری پیش از برگزاری انتخابات شد

به گزارش آسمان تو، رئیس جمهور ایتالیا از مجلس خواست تا پیش از برگزاری انتخابات آینده، قانون جدید رای گیری را تنظیم و آن را به تصویب برساند.

رئیس جمهور ایتالیا خواهان تصویب قانون جدید رای گیری پیش از برگزاری انتخابات شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور بهار ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع نزدیک به رئیس جمهور ایتالیا روز سه شنبه تاکید نمود: سرجیو ماتارلا از مجلس ایتالیا خواسته است تا پیش از برگزاری انتخابات، قانون جدید رای گیری را تدوین و تصویب کند.

این درخواست رئیس جمهور ایتالیا احتمالا برگزاری هرگونه انتخابات پس از استعفای متئو رنتسی نخست وزیر را به تاخیر خواهد انداخت.

در حالی که رنتسی اعلام نموده است که میخواهد به خاطر شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی از سمتش استعفا کند، سرجیو ماتارلا رئیس جمهور روز دوشنبه از وی خواسته است تا استعفایش را تا بعد از تصویب بودجه 2017 میلادی در مجلس به تاخیر بیندازد.

رای گیری درباره بودجه 2017 میلادی ایتالیا قرار است آدینه انجام گردد. دفتر رئیس جمهور ایتالیا با انتشار بیانیه ای بیان کرد که رنتسی در ملاقات با ماتارلا اعلام نموده است که دیگر حاضر نیست در قدرت باقی بماند. رئیس جمهور ایتالیا نیز از وی خواسته است تا تصمیم خود برای استعفا را به بعد از تصویب بودجه 2017 موکول کند.

مقامهای ارشد حزب دموکراتیک که در همه پرسی اخیر شکست سختی را متحمل شده اند، قرار است چهارشنبه تشکیل جلسه دهند و درباره شکست در همه پرسی و راهبرد آینده حزب مذاکره نمایند.

در آستانه برگزاری این نشست، 2 منبع مطلع حزب دموکرات ایتالیا تاکید نمودند که این حزب احتمالا از تشکیل یک دولت وحدت ملی حمایت خواهد نمود.

آنجلینو آلفانو وزیر کشور ایتالیا نیز سه شنبه در سخنانی تاکید نمود: پس از تصمیم اخیر متئو رنتسی برای استعفا، انتخابات زودهنگام مجلسی احتمالا فوریه برگزار خواهد شد.

تصمیم رنتسی برای استعفا پس از دو سال و نیم که نخست وزیری ایتالیا را بر عهده داشته است به چالش بزرگی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است. نگرانی ها نسبت به گسترش بحران بانکی ایتالیا به سایر کشورهای عضو یورو نیز افزایش یافته است.

احزاب مخالف ایتالیا نیز خواهان استعفای فوری رنتسی شده اند. ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 797

به "رئیس جمهور ایتالیا خواهان تصویب قانون جدید رای گیری پیش از برگزاری انتخابات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ایتالیا خواهان تصویب قانون جدید رای گیری پیش از برگزاری انتخابات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید