درگیری پلیس ضدشورش با معترضان به محدودیت های کرونا در شهرهای مختلف هلند (

به گزارش آسمان تو، پلیس ضدشورش در هلند با معترضان خشمگین از محدودیت های کرونا درگیر شده و بیش از صد نفر را دستگیر نموده است.

درگیری پلیس ضدشورش با معترضان به محدودیت های کرونا در شهرهای مختلف هلند (

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش ایسنا، منع رفت وآمد شبانه (از 9 شب تا چهار و نیم صبح) برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم و از شنبه اعمال شده است. برای متخلفان 95 یورو جریمه در نظر گرفته شده است. مجلس این محدودیت را پنج شنبه تصویب کرد.

اما در شهر آیندهوون معترضان به خیابان آمدند تا نارضایتی و نافرمانی خود را نشان دهند و پلیس به گاز اشک آور و ماشین آب پاش متوسل شد.

برخی معترضان مواد آتش زا به پلیس پرتاب کردند و سعی کردند جلوی پلیس مانع ایجاد نمایند، برخی فروشگاه ها را غارت کردند و شیشه مغازه ها را شکستند. در آمستردام، پایتخت، تجمع اعتراضی کوچکتری شکل گرفت.

یک مرکز آزمایش کرونا در شهرک اورک در شمال هلند نیز شنبه به آتش کشیده شده است. هوگو دیونگ، وزیر بهداشت هلند این اقدام را زیرپا گذاشتن تمام حد و مرزها خوانده است.

به گزارش بی بی سی در لاهه، آمستردام و تیلبورگ هم ناآرام بوده و در انسکِدِی، مردان جوان به یک بیمارستان حمله نموده و یک مرکز آزمایش کرونا را آتش زده اند.

هوبرت برولز رئیس شورای امنیت ملی هلند گفته است هر چه مردم بیشتر خویشتنداری نمایند این محدودیت های ناخوشایند زودتر برداشته می شوند. او گفت کسانی که کارهای خشن می نمایند معترض نیستند بلکه اوباش کرونا هستند.

هلند در واکسیناسیون کرونا که مهمترین راه برداشتن محدودیت ها تلقی می گردد ار دیگر کشورهای اروپایی عقب تر است و کمتر از هشتاد هزار نفر نوبت اول واکسن را دریافت نموده اند.

در ابتدای همه گیری دولت هلند در اعمال رفت و آمد شبانه یا اجباری کردن ماسک مقاومت کرد و گفت مردم هلند معقولند و به قانون احترام می گذارند و نیازی نیست مثل کودک با آنها برخورد کرد.

اکنون عوارض این احساس مستثنی و متفاوت بودن ظاهر شده و نزدیک به یک سال پس از شیوع کرونا هنوز عده ای نمی توانند اقداماتی را که دولت مجبور به اعمالشان شده بپذیرند.

رستوران ها و بارها از ابتدای پاییز در هلند تعطیل بوده اند و فروشگاه های غیرضروری و مدرسه ها هم از ماه پیش بسته شدند.

پرواز از بریتانیا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی هم ممنوع شده است.

در هلند شمار کل مبتلایان به کرونا به یک میلیون نفر نزدیک می گردد (944 هزار نفر) و 13646 هم جان باخته اند.

هلند حدود 17 و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1563

به "درگیری پلیس ضدشورش با معترضان به محدودیت های کرونا در شهرهای مختلف هلند (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پلیس ضدشورش با معترضان به محدودیت های کرونا در شهرهای مختلف هلند ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید